Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trackpad zoom har slutat fungera i Safari

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-15 01:05

Som rubriken antyder kan jag inte längre zooma (Nyp med två fingrar) i Safari med min trackpad. Det har fungerat tidigare och det fungerar fortfarande i tex Iphoto. Någon som vet vad det beror på? Jag kör Lejonet och är lite osäker på om det försvann i samband med den uppdateringen.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-09-15 04:35

I Lejonet på min Magic Trackpad knackar jag två ggr så zoomar det i Safari. Som i iOS.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-15 10:07
Ursprungligen av MatsOlov:

I Lejonet på min Magic Trackpad knackar jag två ggr så zoomar det i Safari. Som i iOS.

Ja det fungerar för mig med, men jag skulle öven vilja att "nyp zoomen" fungerar som den gjort tidigare.

Ursprungligen av toox:

Ja det fungerar för mig med, men jag skulle öven vilja att "nyp zoomen" fungerar som den gjort tidigare.

Det hjälper inte bara att starta om Safari? Har råkat ut för samma sak i Lion, men då har det räckt att stänga ner Safari och starta igen.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-15 16:26
Ursprungligen av Capeman:

Det hjälper inte bara att starta om Safari? Har råkat ut för samma sak i Lion, men då har det räckt att stänga ner Safari och starta igen.

Nä det har varit så ett bra tag nu, har startat om datorn flera ggr. Det kan inte vara så att den funktionen inte finns i Lion?

Ursprungligen av toox:

Nä det har varit så ett bra tag nu, har startat om datorn flera ggr. Det kan inte vara så att den funktionen inte finns i Lion?

Nejdå den finns där. Jag använder den just nu. Men ibland slutar den som jag skrev ovan att fungera, men för mig har det då räckt med omstart av Safari. Vet inte vad ditt problem beror på.

Det har slutat funka för mig också, och jag har snöleoparden. Å andra sidan kör jag även Firefox.

1
Bevaka tråden