Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VMware Fusion 4 släpptes idag (2011-09-14)

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-09-14 20:08

VMware släppte idag (14/9) Version 4 (4.0.1) av Fusion.

VMware Fusion: Run Windows on Mac for Desktop Virtualization

Någon sett en jämförelse med Parallels 6?

Ursprungligen av ill_chrill:

Någon sett en jämförelse med Parallels 6?

Varför jämföra med Parallels 6? Aktuell version är 7.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför jämföra med Parallels 6? Aktuell version är 7.

Observant! Jag menade naturligtvis senaste versionen

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-09-14 22:04

Installerade Ubuntu 10.04 (32-bit), får svaret "Could not find component on update server." när jag försöker installera VMware Tools.

Ha det i åtanke om ni är beroende av Linux.

Vmware verkar inte gillar sina trogna kunder, inget på deras site om uppgradering av version 3 till version 4 utan att betala fullpris.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-15 08:18

Enligt deras twitter "VMware Fusion 4 is a free upgrade for anyone who purchased version 3 after Lion was released."
Enligt deras shop kostar det $49.99 : VMware Online Store - Product Information
Håller dock med om att det vore trevligt om de kunde erbjuda ett uppgraderingspris för befintliga kunder som inte köpt Fusion efter Lions release :/

Ursprungligen av hummel:

Vmware verkar inte gillar sina trogna kunder, inget på deras site om uppgradering av version 3 till version 4 utan att betala fullpris.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-09-15 19:02

Jag betalade i € 43,07 igår när jag handlade. (Har kört VirtualBox tidigare)

Lensv, helskärm fungerar inte som övriga Lion program tyvärr.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-09-16 08:08
Ursprungligen av Csoft:

Lensv, helskärm fungerar inte som övriga Lion program tyvärr.

Okej, Dashboard och Mission Control då... Fungerar de över huvud taget?

De brukar nog inte ha uppgraderingspriser, tyvärr. Jag har för mig att det var likadant från 2:an till 3:an.

För 370 kronor är det kanske ändå inte så mycket att beklaga sig över.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

För 370 kronor är det kanske ändå inte så mycket att beklaga sig över.

Efter frenetiskt sökande på vmwares hemsida fann jag "Technology Guarantee Program (TGP)"
Och jag köpte Fusion 21/7 så man kvalar in där. Doch har dom självklart gjort det svårt så jag får installera med en demolicens och sedan vänta till nästa vecka och min riktiga licens (vilken man hitta på på vmwares hemsida när man är inloggad, tar tydligen tid att genera nycklar, undrar om det skulle ske genom någon form av datorisering).

1) Hur kraftfullt är fusion 4, det står på sidan att det arbetar med bootcamp men är det såpass bra att man kan spela spel som kräver GPU utan omstart?
2) Kan man köra fusion 4 utan boot camp och få nytta av mycket GPU för spel?

Ursprungligen av citronsyra:

...såpass bra att man kan spela spel som kräver GPU utan omstart...

Vi får väl avvakta tester av Fusion 4.

Men med 99,9% säkerhet kan jag nog säga att för spel så är det fortfarande Bootcamp och omstart som gäller.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-09-15 12:31

Kul att man kan/får köra OSX som VM nu

Ursprungligen av lensv:

Kul att man kan/får köra OSX som VM nu

Ja, fast bara Lion än så länge. jag skulle gärna spara min SL-installion virtuellt för att kunna köra PPC-program ibland.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-09-15 15:19

Jo, det hade varit trevligt om man fick lite mera bakåtkompatibilitet, men man kan visst inte få allt

Undrar hur hur Mission Control, Dashboard och sådana saker beter sig i en virtuell maskin?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-09-16 16:46

Dashboard fungerar kanon.

Däremot fungerar Mission Control sämre, visst fungerar knappen. Men Fusion körs inte som helskärmsprogram som övriga Lion-program utan det lägger sig bara ovanpå skrivbordet så att säga (på gammalt vis). Det gör att man tappar hela poängen med Mission Control.

Hoppas de löser detta med nästa uppdatering. Har inte kollat om det möjligen finns någon inställning för detta.

1
Bevaka tråden