Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderingar ang. Mail och hur man sparar sina email på bästa sätt.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har bytt från ADSL24 till Fiber och Telia ska flytta min Telia-email mellan dessa båda och kan inte garantera att allt blir kvar då kontot kommer att stängas ner en kort stund.

Det hela låter helt idiotiskt att man 2011 inte kan klara att flytta en kunds emailkonto mellan sina egna olika abonnemang och allt på kontot fortfarande är kvar och att inga email försvinner.

Men men, de sa att jag skulle spara alla email jag ville ha kvar.

Men hur gör jag då detta lättast och bäst i min MBP's Mail?

Man vill ju inte ha alla mail bara i en hög i ett dokument, utan helst ska man ju kunna spara allt som det är och sen kunna lägga tillbaka allt i det nystartade kontot så att det ser ut och fungerar exakt som det gör nu, allt i rätt ordning m.m.

Hur göra?

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • 2011-09-12 20:30

Har du tillgång till båda kontona kan du dra mappar och annat från det ena till det andra. Om du har IMAP-mail. Har du POP-mail ligger de redan i datorn och du har inget problem.

Ursprungligen av Baron:

Har du tillgång till båda kontona kan du dra mappar och annat från det ena till det andra. Om du har IMAP-mail. Har du POP-mail ligger de redan i datorn och du har inget problem.

Nej, som jag skrev så kommer min email att stängas för en kort stund för att då flyttas från det ena abonnemanget till det andra. Då kommer det som finns på min email att försvinna enligt Telia, fan vet varför.

Så jag har bara denna email hos Telia, men jag har ju ett par andra emailadresser med, men vet inte om jag kan dra email från mitt Telia-email till något av dessa temporärt och sedan tillbaka igen när Telia-emailen är flyttad och klar av Telia.

Jag har ett @me.com och två @gmail.com

När jag kollar nu i inställningarna i Mail och fliken Konton, så står det att min @telia.com är Kontotyp POP. Vad betyder det, att allt redan ligger på min dator och inte på Telias server och att inget ska behöva sparas utan allt ligger kvar i min dators emailprogram?

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-12 21:32

Japp, precis som Baron skrev, har du POP behöver du inte bekymra dej. Dina mail ligger i din dator, och raderas inte av Telia.

  • Medlem
  • 2011-09-12 22:15

Annars hade du kunnat mellanlagra mailen på @me.com.

1
Bevaka tråden