Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E-tidning, programvara?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Vi är några som planerar att skapa ett e-magasin under hösten, vintern.
Finns det någon som har erfarenheter av programvaror, vilka finns, vilka funkar bra, o.s.v.

Det beror på hur du tänkt distribuera den, som PDF, HTML etc.

Html tror jag via länk på startsidan.
Har kikat lite på E-magine och undrar om någon har erfarenheter av detta upplägg eller liknande.

Vi använder E-magine/LeanBack för ca 20 olika publikationer och är väldigt nöjd med deras upplägg, speciellt med ett tillägg som dom erbjuder som gör att samma publikation blir läsbar i iPad/iPhone.

Har du någon länk så man kan kolla lite?

  • Medlem
  • 2011-09-12 11:00

Sörmlands grafiska kan göra e-tidningar med E-magine som funkar för både webb och iPad

Nyskapande Tidskrifter

Finns även en app: http://itunes.apple.com/se/app/nyskapande-tidskrifter/id431035624?mt=8

Ser ju helt OK ut. Måste kontakta dom i veckan.
Någon som har en hint om kostnader så man slipper ett hjärtstopp.

Har förstått att man jobbar i deras programvara via nätet och sedan betalar per utgivning eller liknande.

Tror vi betalar kring 20.000:-/år inkl iPad/iPhone tillägget och 26 titlar.

Man jobbar på deras sida och det finns ett par varianter hur man skapar publikationen. Vi använder deras joboption för att skapa en pdf och sen är det bara att ladda upp till deras sida så skapas både web och iPad/iPhone varianten. Jag lägger till ett par interna länkar och innehållsförteckning för lättare navigering.

Här är en av titlarna:
Husqvarna VIKING® Accessory Catalogue 2011

Det går även att lägga in lite filmer, bläddra fram till sidan 34-35

Tack för alla bra svar, kommer att kontakta E-magine i veckan.

Fundering.
Om man planerar en tidning för prenumeranter vill man självklart förhindra vild spridning av ett nummer man tar betalt för. Någon som vet om det finns regler för nedladdning, inloggning för att läsa osv.
Har förstått att statistikmotorn bakom E-magine är riktigt grym.
När du säger titlar, menar du då nummer av samma publikation eller olika tidningar?

Olika tidningar

OK, tack då vet jag.

1
Bevaka tråden