Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash Player 10.3 enbart till Intel?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Någon som vet varför det inte går att installera Flash Player 10.3 på PowerPC längre? Installerade den på en gammal Quicksilver förra veckan men nu finns bara Intel alternativet kvar. Enligt supporten på Adobe.se är det fel på min dator, eller att det aldrig har gått att ladda ner till PowerMac. Behöver Flash Player 10 för att kunna delta i seminarier via Adobe Connect och tycker inte att jag ska behöva köpa en ny dator för att kunna ladda ner ett "gratis" program.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-09-11 07:53

Jag testade precis att ladda ner Flash Player från Adobes hemsida med en gammal PowerBook och det var inga problem med det. Däremot har jag inte testat att installera eftersom att den datorn är seg nog som den är.

Ja, 10.3 finns nog bara till Intel. Och det verkar som om de bara har Intel-versionen kvar på den vanliga nerladdningssidan.

Här ska du kunna hitta andra versioner (10.1 ska nog finnas till PowerPC):
Archived Flash Player versions

Senast redigerat 2011-09-11 09:39

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar!

/Mod

Ursprungligen av Filmkarin:

...men det finns ingen länk till nerladdning...

Hur noga tittade du på den sidan egentligen?

En bit ner på sidan finns rubriken "Older archives". Allra första länken under den rubriken är 10.1.

I det arkivet finns flera olika versioner för flera olika plattformar. Välj den nyaste, vilket är:
flashplayer10_1r82_76_ub_mac.dmg
(UB betyder Universal Binary, vilket betyder att det är både för PowerPC och Intel).

Stress symtom - Har omformaterat men det betyder ju inte att datorn är rensad! Troligtvis ligger Flash Playern kvar sedan förut utan att synas och då finns den inte heller med som nedladdningsbar, eftersom den "markeras" som befintlig ... så det är bara att gå den hårda vägen och installera MacOs några gånger och hoppas att allt gammalt försvinner. Tack snälla alla som hjälpt till att få de grå att börja jobba lite ... även om det känns som att de fortfarande sover.

Inte? Är det inte just det en omformatering gör - total rensning och en massa varningar före man gör det om att en total rensing kommer att utförat?

Ursprungligen av Filmkarin:

Har omformaterat men det betyder ju inte att datorn är rensad!

Ursprungligen av Filmkarin:

...Har omformaterat men det betyder ju inte att datorn är rensad!...

Du får nog berätta vad du menar med "omformaterat". För om du verkligen har formaterat om, så är ingenting kvar.

Och vad gjorde du efter omformateringen? Du har kanske lagt tillbaka program och inställningar, t.ex via Migrationsassistenten? I så fall kan du ju ha fått tillbaka saker som fanns i datorn tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-11 18:32

Inte ska du behöva installera om Mac OS X (absolut inte ett par gånger) bara för att lösa ett problem med Flash. Har du kollat under Macintosh HD/Bibliotek/Internet Plugins/ ? Ligger det något där som heter något med Flash?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-09-11 20:00
Ursprungligen av acke:

Inte ska du behöva installera om Mac OS X (absolut inte ett par gånger) bara för att lösa ett problem med Flash. Har du kollat under Macintosh HD/Bibliotek/Internet Plugins/ ? Ligger det något där som heter något med Flash?

Skulle heller inte tänka mig att du behöver installera om. Va fan, Panther är ett av de bästa OS Apple någonsin släppt. Skickar DMG'n till dig om du inte fixar det på annat sätt.

Har du formaterat disken betyder det att all data är borta/tömd/rensad.

1
Bevaka tråden