Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte uppdatera albumbilderna

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis baxat samma flera samlingar av ljudfiler för att på sikt lägga upp det på en mediadator. Jag kopierade undan mappen med lokalt sparade albumbilder och nu när jag ska peka om alla spåren, vill inte iTunes låta mig göra det. Det står bara lakoniskt, i rutan för albumbilderna, " Bildmaterialet får ej ändras".

Mr Google leder bara fram till trådar om hur man hittar albumbilder - inget om att man inte kan ändra albumbilder.

Jag har kollat att jag har läs- och skrivbehörighet på alla objekt i iTunes-mappen.

Nå't tips?

Jag hade samma problemfri något år sedan.. För mig försvann det när jag bytte från Windows till Mac och därmed flyttade hela biblioteket etc till Macen.. Kanske kan det fungera att du kopierar filerna till en extern HDD, installerar om iTunes, startar om datorn och sedan lägger tillbaka filerna i den mapp etc du vill ha dom i?

Lite versionsmystik visade det sig vara. Mappen som innehåller själva musikfilerna hade fel namn - iTunes fattade nada. Jag lyfte ut allt igen och raderade det som syntes i iTunes - importerade (drag-n-drop). Tar en evig tid då¨det är mycket talböcker i biblioteket. Alla albumbilder är med.

1
Bevaka tråden