Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Årets moderator"-tävling?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför har vi ingen "årets moderator"-tävling eller liknande?
Det borde ni lösa!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-11 10:55

Låter som en bra idé, lite uppskattning till moderatorerna som lägger ner massor av tid på 99mac.

Ursprungligen av PeeMaN:

Varför har vi ingen "årets moderator"-tävling eller liknande?...

Kanske av samma anledning som de flesta företag inte har "Årets vaktmästare" eller "Årets städare".

Jag kan bara tala för mig själv, men jag tror att vi gärna gör vårt jobb här utan alltför mycket ståhej kring det...

Vad skulle tävlingsmomentet vara? "Flest modereringar"? "Flest Gilla-markeringar"? "Minst antal Feedback-trådar emot sig"?

Tanken är väl god, men jag ser inte riktigt vad det skulle syfta till att skapa någon slags inbördes tävling mellan moderatorerna.

Senast redigerat 2011-09-11 11:28

Ingen vinner.

Popularitets tävlingar är ju rena rama sandlåde-nivån, så lågt ska väl inte 99mac sjunka, eller? Det räcker väl gott med gilla markeringar och då handlar det mer om vad människor skriver än popularitets intressen.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-09-11 13:11

Skulle snarare säga att alla vinner!

Förstår att tanken är god och att TS bara menar väl och vill ge moderatorer lite creds men tror som moderatorerna själva skriver att det inte gynnar någon.. Bäst är nog att droppa ett PM till berörd moderator att man uppskattar denne av den ena eller den andra anledningen..

Ursprungligen av Pain Reaper:

Bäst är nog att droppa ett PM till berörd moderator att man uppskattar denne av den ena eller den andra anledningen..

Precis, det du skriver där är värt mycket mer än någon tävling, för min del i alla fall. Det har hänt mig vid något tillfälle att jag fått ett sådant PM och det är alltid lika roligt!

1
Bevaka tråden