Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hög upplösning har kameran på iMac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-10 23:43

Hej!
Kort och konsist, har en iMac 27" (Mid 2010) Men hur många pixlar eller hur hög upplösning har kameran egentligen?

Har kollat på apple.com och "Om den här datorn" utan något svar.

Tack
Victor

Top 3 länkar på Google om man söker, http://en.wikipedia.org/wiki/IMac_(Intel-based)#Unibody_iMac

Hela 0,3MP.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-11 00:07

Va?? Det är ju mindre än på min första mobiltelefon med inbyggd kamera

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-11 09:35

Visst, men med helt olika användningsområden. Du tar ju inte med din dator och fotograferar med, den är mest tänkt för videochat. Och det duger den rätt bra till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-11 17:49

Såklart är det olika användningsområden. Men jag menar att när man tar något kort eller videochattar för den delen känns det som kameran är betydligt mycket bättre än 0,3 mpix!

Man tar en bild med t.ex. Photobooth. Öppnar bilden i Photoshop. Kollar bildens storlek - 640x480 säger Photoshop - det är ca. 0,3 Mpix.
Jag vet inte vad chatkameran på en iPhone har, men jag gissar att den också är 640x480 - en advekvat storlek för syftet. Man ändå inte skyffla fetstora bilder i ett duplex chattflödeflöde via internet - åtminstone inte i USA och stora delar av världen - eller utan hyrd gräddfil.
Men visst har nya iMacs - eller Macar generellt - "HD-kameror" (720) numera?

Ursprungligen av Zimmerman:

Men visst har nya iMacs - eller Macar generellt - "HD-kameror" (720) numera?

Yep, från 2011-modellerna.

Toppen. Då får folk rätt format i alla fall - 16:9. 4:3 är ju totalt obsolet - verkligen 1900-tal :-D.

Ursprungligen av keptang:

Yep, från 2011-modellerna.

1
Bevaka tråden