Hittar inget forum för den nya uppdaterade varianten av Apogee duet. Dvs Duet2. Har mailat Apogee men utan framgång, så är det någon som har en duet2 här och som skulle vilja besvara dessa frågor skulle jag bli väldigt glad

1. Kan man köra Duet2 i 32samples latency (96khz 24bit) på en Macbook Pro 13" 2011 i5 cpu?

2. Jag har en bra stereo multieffekt hårdvarupedal hemma som jag brukar köra rösten igenom. När jag gör det brukar jag på känn (till resten av musiken och dess rythm) justera delayhastigheten för hand. För att detta ska kunna utföras krävs en viss koppling med kablarna och in/utgångarna...

Är det möjligt att sända ut "röstspåret" i min DAW genom balanserade Duet2 utgångar 1/2, Köra dem genom multieffekten och in i Duet2 balancerade ingångar 1/2 (dvs en bouncekoppling med en multieffekt i mitten). OCH samtidigt lyssna på alla de övriga spåren (trummor, synthar etc) + effekt-röstreturen genom hörlursutgången?

På så vis kan jag höra allting i låten och samtidigt justera ett utav låtens många spår med en extern effekt utan att det ska behöva påverka alla spåren på samma gång. Hoppas jag inte är för diffus i min förklaring.

3. Jag har ett par ganska små pc-högtalare. Kommer Duet2's hörlursutgång kunna ge en bra ljudnivå på dom? De balanserade in/utgångarna är (som av framgått ovan) upptagna och kopplade till min patchbay där jag har alla mina externa effekter.

4. Jag planerar att skaffa en Henge Dock till min macbook pro. Detta innebär att man sätter ned en redan påslagen mac i dockan (som leder till extern bildskärm, mus, ljudkort etc). Det blir alltså en form av "USB hot swapping" varje gång man sätter ned/tar upp macbooken. Klarar Apogee Duet2 av Hotswapping? Om inte, finns det nån väg runt detta problem? En Henge Dock skulle nämligen inte sitta fel, men den får inte äventyra säkerheten på Duet2.

Tack.

Vänliga Hälsningar
//Patrik