Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro utan ljudkort

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt efter liknande frågor utan framgång.

Har nyss införskaffat min första mac i mitt liv och är mäkta stolt! Det blev en 13" med i5'a i. Det användningsområde som jag främst kommer att ha den till är musikproduktion och ska just till att beställa ett Apogee Duet2 ljudkort men har en liten fråga.

Det lär ju ta ett par dagar för det externa ljudkortet att komma hem och undrar om det redan nu är lönt att installera ljudprogram- det kliar lite i mina fingrar. Därav frågan, hur pass habil är macbook pro (med latency etc) när det kommer till mjukvarusynthar etc utan ett extern ljudkort.

Minns att man måsta ta till Asio4all på Windows plattformen för att få detta att funka, och windows är det enda jag är van vid än så länge. Gäller detta också mac? eller är det bara att köra (musikprogrammet är Cockos Reaper).

Jag skulle fråga Reaper, dom lär veta.
Test det lär inte skada.

Ursprungligen av PrettyHateMachine:

...undrar om det redan nu är lönt att installera ljudprogram- det kliar lite i mina fingrar...

Varför inte installera? Om det visar sig att det interna inte riktigt räcker till, så är det ju bara att invänta leveransen av det externa ljudkortet.

[QUOTE="ska just till att beställa ett Apogee Duet2 [/QUOTE"]

Jag är sugen på att skaffa en sån. Vad tycker du om den? Sålde min apogee One förra veckan för att betala hyran... Vill höra alla detaljer!

1
Bevaka tråden