Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webshop för internt bruk?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon webshop man kan skaffa som passar sig för internt bruk? Det ska alltså endast användas av företaget kontoren emellan, vi behöver således ingen betallösning.

Vi ska ha ca 200 olika artiklar som man kan beställa (med inloggning självklart).

Jag har suttit och kollat på olika lösningar, men hittar ingen lämplig, har någon ett förslag?

Megento skulle jag rekommendera.

Edit: Sist jag titta på den så fanns det gratislösning...men vet inte om det fortfarande är så.

Om du inte får fram en gratisvariant från dom så finns alltid OSCommerce

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-09 10:46

Magento finns i en gratisvariant men är väldigt resurskrävande.

För alternativ kolla in http://www.opencart.com eller http://www.prestashop.com

Senast redigerat 2011-09-09 11:12
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-01-13 11:10

Ursäkta för kapningen av tråden, men min förfrågan liknar din..
Jag arbetar i en kommun och kommer ständigt i kontakt med inventarier som har blivit överflödiga. Nu vill jag visa min arbetsgivare ett system som går ut på att man ute i verksamheterna kan lägga upp bild på det man vill bli av med, så att det tas tillvara istället för att hela tiden slänga och köpa nytt.

Finns det någon färdig lösning man kan visa upp?, gärna gratis och så enkel som möjligt ("det måste vara väldigt enkelt att lägga in en annons"!)
Inventarierna ska ju bara byta adress, så ingen betalningslösning behövs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-17 12:40

Magento är bra. Resurskrav kanske inte är det största problemet. Utan snarare att det har en hög inlärningströskel... dels för vanliga användare av adminet men framförallt för utveckling och modifiering.

Skulle säga att alla webbshopsystem kan användas till Patrik & ntg's syften. Bara att välja ett betalsätt som inte kräver "kunden" på pengar vid utcheckning.

Här kan man testa olika opensourcesystem, ju närmare det man vill ha systemet är i grundutförande desto smärtfriare kommer det givetvis att gå..

Open Source eCommerce Scripts - opensourceCMS

1
Bevaka tråden