Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

spela äldre Sims pack?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-09-03 13:45

Jag undrar över en mycket märklig sak gällande Sims3, som mina barn spelar. När de köpt / fått ett nytt exp.pack går det inte att spela någon av de äldre. Sims accepterar inte längre att man startar från en äldre skiva.
Ex.
1: Köper "the Sims 3" i julklapp spelar det några månader.
2: Köper exp.pack "drömjobb" i febr. installerar och kan då spela med medföljande skiva.
3: Köper exp.pack "kvällsnöjen" i Mars. Installerar och kan då spela medföljande skiva men kan då inte längre spela drömjobb eller skivan från Sims. Är det verkligen så att gör sina tidigare köpte skivor värdelösa? Det kan ju vara så att dottern vill spela ett av de äldre simsspelen igen.

Nu har detta blivit ett större problem då det uppstått trassel med exp.pack "kvällsnöjen". Så nu kan de inte spelan någon av de två tidigare skivorna?? Skall det verkligen vara så. Jag har försökt gjort en backupp på "kvällsnöjen" men sims accepterar inte kopian heller. (den upptäcker att det är en kopia)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-03 16:29

Det är inte så att de "gamla" skivorna har blivit repiga?
Att inte kopian funkar är helt normalt.

Jag har inte spelat själv men har hört att det är massor av problem med dessa expansion packs.

Jag skulle gissa att de lagt in en alltför komplicerad protection mot kopierade skivor som ballar ur alltför lätt.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-09-03 17:56

Nej de gamla skivorna fungerar felfritt till man lägger i ett nytt exp.pack. Möjligen kan den nyaste blivit repig (och att det är kanske därför den inte fungerar) men då vill man ju stoppa i en gammal...
Har mailat till supporten och hoppas att jag får ett svar inom 24 timmar som de lovar.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-09-07 22:41

fick svar. Det går inte att nyttja de äldre simsskivorna på annat sätt än att installera om spelet. När man köpt en ny exp. så skall den användas för att spela alla tidigare spel. Men om skivan inte längre fungerar finns det ingen annat sätt att spela äldre exp. än att installera om hela serien från början.

  • Medlem
  • 2011-09-08 00:18

... och det är därför det uppstår en efterfrågan av No-CD-crack ...

Ursprungligen av wlao:

... och det är därför det uppstår en efterfrågan av No-CD-crack ...

Men tydligen så störs dessa otroligt lätt av expansion packs också. Jag har inte provat något själv, inte min genre men mina barn har frågat till och från. Tyvärr är inte SIMS för PS2/3 alls lika bra som de för PC/Mac...

  • Medlem
  • 2011-09-08 08:18
Ursprungligen av LCR:

Men tydligen så störs dessa otroligt lätt av expansion packs också. Jag har inte provat något själv, inte min genre men mina barn har frågat till och från. Tyvärr är inte SIMS för PS2/3 alls lika bra som de för PC/Mac...

Jo de är ett bök att hålla på med, men man får göra avvägningen mellan det och det liv det blir när man hittat en repig CD under en matta som vägrar att fungera.

Ursprungligen av wlao:

Jo de är ett bök att hålla på med, men man får göra avvägningen mellan det och det liv det blir när man hittat en repig CD under en matta som vägrar att fungera.

Eller sköta om sina grejer...

1
Bevaka tråden