Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC: Ingen PB15" + PPC970 (+ Smeagol eller inte?)

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-19 08:57

New Order på Appleinsider (som tydligen haft korrekt indside info förut) påstår sig veta att:

1. Det inte kommer någon ny server på WWDC
2. Nya PB15" (Al) kommer inte på MWSF
3. Nya PowerMac kommer att finnas för leverans direkt i "Good"-konfig. "Better" och "Best" dröjer ytteligare 5 veckor.

Vilket ju verkar rimligt, frågan är ju bara varför PB15" dröjer? För att inte sno uppmärksamhet från Panther & nya PowerMac eller för att det är något mer än bara Alu-skal på G?

Tråden diskuterar vidare en hel del om Smeagol fram och tillbaks. Har någon här lust att förklara?

Edit: Ändrade från MWSF till DC, tror New Order oxå bara menar DC...

Senast redigerat 2003-06-19 10:46

Smeagol är, om jag inte minns fel, en version av 10.2.x som anpassats för att köras på de nya PowerMac 970 burkarna. Krävdes tydligen lite förändringar i 10.2.x för att kunna köras där, inte helt oväntat då de nya burkarna ju har helt nya moderkort med nya minnen osv osv.

Det är många trådar om WWDC nu...

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Vilket ju verkar rimligt, frågan är ju bara varför PB15" dröjer? För att inte sno uppmärksamhet från Panther & nya PowerMac eller för att det är något mer än bara Alu-skal på G?

Jag tror att ditt första svar kan vara gott nog, dvs att dom helt enkelt koncentrerar sig på en sak. En ny PB skulle definitivt hamna i skymundan av en lansering av G5. Kanske är inte ens PB 15" färdig, men det kan ju i sin tur bero på att de lagt all kraft på nya PowerMacarna.

Lika bra vi droppar följande här, även om den motsäger rubriken

http://www.macosrumors.com/

  • Oregistrerad
  • 2003-06-19 10:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
New Order på Appleinsider (som tydligen haft korrekt indside info förut) påstår sig veta att:

2. Nya PB15" (Al) kommer inte på MWSF

Menar han då WWDC eller MWSF? Alla har ju förväntningarna ställda på WWDC och det är ju det som ligger närmast i tiden...

Att den inte kommer på MWSF som är senare i år, kan ju förhoppningsvis betyda att den ska komma på WWDC i slutet av månaden?!

På Appleinsiders första sida fanns det ett roligt rykte som till synes hade snappats upp av apple-medarbetare på fyllan! Där stod det att det var en 15" update på G + en massa andra go'bitar, men som sagt det var bara ett rykte precis som allt annat.

Någon annan som har färska och trovärdiga saker att berätta???

  • Oregistrerad
  • 2003-06-19 10:15

Whoa Nelly! MOSR säger det bäst själva: the rumormill has shifted into overdrive

Jag köper det inte. Visst, det är Year Of The Laptop - men det är ju mer eller mindre bekräftat att det är PowerMacs som kommer. Därför tror jag inte på en så stor sensation på PB-sidan. Man får hoppas att de hinner avsluta YOTL på ett snyggt sätt istället.

Vet inte om du läst dom andra trådarna, men det talas ju om lådor med "DO NOT OPEN UNTIL 23/6" där en av lådorna skall vara i storlek ala PowerBook kartongerna. Medan den andra skall vara något mindre än dagens PowerMac lådor.

Så HELT otroligt är det ju inte men som sagt, jag skapade en tråd som handlade om vad som skulle kunna ske. Att ingen PPC970 dyker upp alls osv.. men men

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Lika bra vi droppar följande här, även om den motsäger rubriken

http://www.macosrumors.com/

Mac OS Rumors har tyvärr låg trovärdighet. Ännu värre är att dom verkar ha en fetisch för dubbla processorer i bärbara datorer, eftersom dom ständigt hävdar att Apple sitter och arbetar på en.

Haha ja han är för go lilla Ryan.

Kan bara inte låta bli att lägga upp denna bilden. Ni kanske har sett den, men den är så himla skön...jag tror jag skulle vilja vara "Director of Rumor Operations"...

Det hemska med det där är att det är sant.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-21 20:07

Vad ska man då göra om man måste (typ asap) ha en ny laptop nu då? Helst en AluPB-15". Men det verkar ju inte dyka upp på måndag. Känns surt att köpa en TiBook nu (typ out of the question).

Tror ni det kommer nåra Alu12" rev b nu? Med L3 osv. Hade kunnat nöja mig med en sån och lagt lite $ på en extern 17" TFT.

Ajjj neeeed alu15! Schnällla Apple. Det behöver inte vara 970 i den ens en gång.

1
Bevaka tråden