Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Air börjar söka efter externt bluetooth-tangentbord

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-07 09:59

Hej,

Det här kanske en extremt puckad fråga, men jag har inte hittat ngn lösning. Fick nya MBA för några dagar sedan, funkade perfekt. Men efter några timmar så låser sig tangentbordet och musplattan helt och MBA:n börjar söka efter externt tangentbord via blåtand...kommet inte ur det här...vad göra? Vill använda vanliga tangentbordet och musplattan!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-09-07 10:09

"Fick", betyder köpt? Har du kvar kvittot? Jag anser att man inte skall acceptera detta beteende på en ny maskin...
-Har du uppdaterat OS X?
-Kört AHT? http://support.apple.com/kb/HT1509?viewlocale=sv_SE
-Provat säker start? http://forum.macworld.se/topic/129367-detta-aer-saeker-start-safe-boot/

Senast redigerat 2011-09-07 10:52
  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-07 10:17

Som reboot81 säger, det kan vara hårdvaruproblem.
Får du samma beteende om du deaktiverar Blåtand på din dator?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-09 09:59

Tack för hjälp, har fått att funka nu

Hej Gurra!
Det är bra om du skriver vilken lösningen är om andra skulle få samma problem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-11 20:44

Hej,

lösningen var tyvärr bara temporär och nog bara flyt...gjorde inget annat än startade om några gånger. Men nu är problemet tillbaka så ska kontakta Apple support imorgon.

Hej, jag har drabbats av samma problem. Uppdaterade min dotters MBA (köpt i sept) igår. Det var 4 st uppdateringar, minns att 2 av dem gällde OS X och iTunes. Efter uppdateringarna hänger sig datorn direkt jag startar den. Rutan "Bluetooth Inställningsassistent" kommer upp och säger att det inte finns något anslutet tangentbord. Av någon anledning börjar den alltså söka efter ett bluetooth tangentbord. MBA's tangentbord funkar inte. Försökte ringa Apple support, satt i en halvtimma utan att någon svarade..... Någon som har ett tips?

1
Bevaka tråden