Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Missade att avauktorisera datorn innan ominstallationen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha haft strul med min nya MacBook Pro, har jag installerat om Snow Leopard på den. Men jag glömde att avaktualisera den innan. Nu tror Apple att jag har 3 datorer, när jag i själva verket bara har 2. Hur gör man för att avaktualisera den tidigare installationen? Måste jag vänta tills jag är uppe i 5 datorer, och sedan avaktualisera alla datorerna?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-07 00:43

Nej du kan avaktivera alla nu. Men en sådan kan du bara göra en gång på 12 månader. Behöver du göra det igen inom den tiden, måste du kontakta Apple. Men det är inget problem, de fixar det på ett par tre dagar.

Tack för svar! Men går det inte att avaktualisera bara den gamla installationen. Vill ju inte avaktualisera mina 2 datorer som jag använder.

Ursprungligen av andersmacnilsson:

...går det inte att avaktualisera bara den gamla installationen...

Om du har den gamla installationen kvar - t.ex en backup på någon extern disk - så kan du ju starta från den och göra avauktoriseringen där.

Om du inte har den kvar, så får du nog göra en "Avauktorisera alla" som kenjon tipsade om ovan.

Ursprungligen av andersmacnilsson:

...Vill ju inte avaktualisera mina 2 datorer som jag använder...

Varför inte? Det är ju bara att göra "Avauktorisera alla", och sedan auktoriserar du de datorer du vill använda.

Det heter auktorisera - aktualisera är något helt annat. Jag har ändrat lite i trådens rubrik.

Och eftersom detta är något som utförs i iTunes, så har jag flyttat tråden till iTunes-forumet.

/Mod

1
Bevaka tråden