Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte stänga Safari eller ens tvångsavsluta

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag skall stänga ner Safari så finns inte alternativet! "avsluta Safari" det är skuggat...
Är det nån inställningssak? vet inte när det slutade att fungera. Kan inte ens tvångsavsluta( det alternativet finns inte ens längre)
Se bild!
//Sasse

Om du startar aktivitetshanteraren och dödar processen där då?

Ursprungligen av yabbah:

Om du startar aktivitetshanteraren och dödar processen där då?

Var gör man det?

Ursprungligen av sasseboy:

Var gör man det?

Skriv aktivitet.... i spotlight bara så kommer den upp.

Aktivitetskontroll kanske det heter också, osäker. Sitter på jobbet nu så kan inte kolla.

Lyckades stänga av så! tack nu ser allt som vanligt ut..
Man undrar ju vad som hänt?

Ja de va en bra fråga, du får kolla loggarna och se om du hittar något. Men jag gissar på att Safari bara fick lite hicka. Brukar hända lite då och då för mig, iaf om jag glömt starta om Safari på någon dag.

Skönt att det löste sig! Ett smidigt sätt att komma åt Aktivitetshanteraren är att trycka Cmd+Alt+Esc (likt Windows Ctrl+Alt+Delete)..

  • Medlem
  • 2011-09-07 14:03
Ursprungligen av Pain Reaper:

Skönt att det löste sig! Ett smidigt sätt att komma åt Aktivitetshanteraren är att trycka Cmd+Alt+Esc (likt Windows Ctrl+Alt+Delete)..

Det kommandot ger dig fönstret för att avsluta användarprocesser, inget annat.
Aktivitetskontroll, om det är det vi pratar om, är ett program man kan göra mycket mer med, och avsluta många fler processer än de som visas i "Tvångsavsluta".

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-09-10 10:43

Min erfarenhet är att majoriteten av gångerna Safari hängt sig hjälper det att genom Aktivitetskontroll avsluta Safaris Flash-process. Genom att tvångsavsluta det som heter Flash Player (Internetinsticksfil för Safari) kan man på så sätt undvika att stänga ner alla Safaris fönster.

1
Bevaka tråden