Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro vill inte starta Lion

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kära medlemmar, jag behöver hjälp...

Detta är min första mac och jag har haft den i ca 9mån. Uppgradera till Lion när det kom och aldrig haft problem. Igår när jag försökte höja ljudet på den indikerade den att det inte gick. Gick in på ljudenheter och då stog det att ingen fanns installerad. Starta om datorn, sen började problemet.

Datorn vägrar gå in på Lion. När äpplet kommer upp så kommer en stapel upp som går från vänster till höger. Sedan kommer den vanliga snurr grejen och där står det still. Finns det någon hard reset eller nått sätt jag kan komma in på den. Återställningsläge? Jag har bytt dvd mot en hårddisk med MCE optibay men tror inte felet är pga den.

Är detta ett svice ärende?

Det kan vara ett serviceärende men det är värt att prova några saker.

Tvångsavstängning av datorn görs genom att trycka in startknappen tills datorn slocknar (men detta har du säkert redan försökt).

Starta i felsäkert läge genom att hålla in skift samtidigt som du trycker på startknappen.

Återställ PRAM och NVRAM (följ instr på denna sida: Resetting your Mac's PRAM and NVRAM)

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-09-07 12:48

Eftersom du har Lion, kan du starta datorn med CMD + R för att komma in i dess återsällningsläge?

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-09-07 12:47

Eftersom du har ersatt din DVD med en intern disk så har du naturligtvis satt din gamla DVD i externt chassi eller ordnat med återställning via USB.

Börja med att gå in i skivverktyg från din återställningsskiva eller USB. Finns disken där? Går den att reparera? Inte alls omöjligt att filsystemet rasat eller hela disken, rent fysiskt.

1
Bevaka tråden