Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programuppdatering fungerar inte

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-04-15 20:40

jag kör osx och har på automatisk programuppdatering. nu har jag fått meddelande om att det finns program jag borde uppgradera, men när jag väljer installera så får jag skriva in mitt lösenords och godkänna något avtal, sedan händer ingenting.

han installerar inga nya grejer alls. någon som känner igen detta? eller kanske vet vad felet kan vara?

[ 15 April 2002, 20:42: Meddelandet ändrat av: nr2 ]

Kör du svensk OSX av version icke senast? Isf är det säkert buggen med omkastade namn på knapparna, godkänn inte avtalet så funkar det nog.

  • Medlem
  • 2002-04-15 22:01

tack. det fungerade.

ett kasst fel tycker jag. men då är det system 1.0 också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-04 20:25

Efter borttagning av Lion och återinstall av Snow Leopard vill sig inte programuppdatering göras. Den under Äpplet längst upp till vänster. Det blir bara en "software update misslyckades". Någon som förstår sig på sånt här?

Ursprungligen av solba:

...Det blir bara en "software update misslyckades"...

Har du rätt nätverksinställningar? Fungerar internet överhuvudtaget på datorn?

  • Medlem
  • 2011-09-04 21:36

Uppdateringar finns att hämta på apples hemsida under "support".
EDIT: årtiondets tråd-dump? O:-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-05 07:40

Tack. Det löser dock inte problemet helt. AppStore t.ex. fungerar inte att ansluta till. Det här har blivit rena hinderbanan att köra os x. Måste jag kanske göra om installationen av Snow Leopard med att först installera Leopard vilket datorn var från början? Skulle gärna vilja veta om det kan göra någon skillnad, innan jag går till verket och förbrukar många timmar med sånt här fibbel.

Ursprungligen av solba:

...Måste jag kanske göra om installationen av Snow Leopard med att först installera Leopard vilket datorn var från början?...

Nej, du behöver inte installera Leopard först för att kunna installera Snow Leopard.

Vilken typ av skiva är det som du försöker använda för att installera Snow Leopard? En skiva som medföljt en viss dator, eller en skiva som är köpt i butik?

Ett annat uppdateringsproblem:

Jag får "Software Update can't check for updates because of a network problem. The file “index-lion-snowleopard-leopard.merged-1.sucatalog” couldn’t be found on the server “swscan.apple.com”." när jag väljer programuppdatering.

Det låter som ett problem på apples sida, jag skulle bara vilja stämma av om det är någon mer som får samma felmeddelande?

Ursprungligen av carpelux:

Ett annat uppdateringsproblem:

Jag får "Software Update can't check for updates because of a network problem. The file “index-lion-snowleopard-leopard.merged-1.sucatalog” couldn’t be found on the server “swscan.apple.com”." när jag väljer programuppdatering.

Det låter som ett problem på apples sida, jag skulle bara vilja stämma av om det är någon mer som får samma felmeddelande?

Jäpp, jag har samma problem.

  • Medlem
  • 2011-09-05 09:51

Får själv felmeddelande ibland från Apples programuppdatering. Provar man en timme senare så funkar det igen. Kan det ha med överbelastning att göra?

Tack, då behöver jag inte felsöka min dator

1
Bevaka tråden