Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Söker med ljus & lykta efter speciell PDF-bok

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Det här kan låta konstigt, men jag har faktiskt ingen aning vart jag ska vända mig, jag hoppas att någon på det här eminenta forumet vet vad jag pratar om och kan peka mig i rätt riktning:

För ett par veckor sedan ledde mitt surfande till en killes hemsida (han jobbade som programmerare på ett företag som utvecklar macprogram) och hans PDF-bok om grundläggande programmeraring för "nonprogrammers". Bokens omslag var en enkelt ritad hand som höll upp fyra fingrar och jag tror den hette Counting.

Vad är då problemet? Jo, jag lämnade sidan UTAN att bokmärka den, en dag senare rensade jag min historik och nu kan jag inte hitta bokhelvetet hur mycket jag än letat! Det gör mig vansinnig!! Finns det någon på forumet som känner igen boken och veta var den finns: snälla länka till den!

Skäms för min dumhet

//Peter

Vad var det för programspråk? Är det ett webbspråk eller ett språk för Macprogram?
Det jag kommer att tänka på är Steven Franks Programming for Mere Mortals serien: Steven Frank: Programming for Mere Mortals
Den boken har ju fingar på sig. Kan det vara rätt?

Ursprungligen av suddgummi:

Vad var det för programspråk? Är det ett webbspråk eller ett språk för Macprogram?
Det jag kommer att tänka på är Steven Franks Programming for Mere Mortals serien: Steven Frank: Programming for Mere Mortals
Den boken har ju fingar på sig. Kan det vara rätt?

Den lär det vara, hittade precis samma men du var snabbare.

Holy Shit! Gah, äntligen! Tack för ert fina detektivarbete! Och jag som var på väg in på panics sida flera gånger. För att Citera Andrew Carnegies gravsten: A man who knew how to enlist in his service better men than himself. Det gäller på macforum också! Tackar & Bockar.

1
Bevaka tråden