Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredbands-problem visade sej vara Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft problem med att min bredbands-uppkoppling säckat ihop (hastighet runt 0.5Mb/s, bubblig telefon) och sedan lagt av helt så att bara BBB kan starta om.

Har Bredbandsbolaget 24Mb/s ADSL via telefonjack.

Efter några rundor så föreslogs det att jag skulle koppla min dator direkt till modemet (senast jag ringde vid knackig uppkoppling innan den la av igen...) och vips hade jag 19Mb/s !!

Skriver detta för andras information även om inlägget egentligen handlar om min Airport Extreme.

För några månader sedan började Airport Extremens lysdiod blinka gult utan att jag gjort något men allt fungerade som det skulle. När jag kände för det så startade jag om den och allt var ok igen, tills nu...

Jag har inte kört några firmware uppdateringar på den på länge och tänkte göra det nu. Återställa den och sedan köra allt, men...

Mina funderingar är om detta hänt andra, är det troligt att detta är det enda felet?

Jag har liknande problem med min AirPort Extreme (den gamla modellen som ser ut som ett svullet UFO) att den stänger ner den trådlösa förbindelsen och jag måste starta om den för att komma åt WiFi igen.. Detta sker sporadiskt någon gång i veckan.. Inte lika drygt som ditt problem men förbaskat irriterande.

Min är den nyare (men inte senaste) modellen, den fyrkantiga vita.

1
Bevaka tråden