Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grå Apple-logga och konstant snurr

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Datorn vill inte starta, fick svart skarm och startade om. Nu far jag bara den gra loggan och ett spinnande hjul. Har kort felsakert, inget hander. Har kort cmd+s fsck -yf och fick disk0s2: media not present.
Korde ocksa en cmd+v och fick disk0s2: media not present en hel massa ganger.

Nagan som kan hjalpa mig med detta? Ar mitt i skolarbete, sa samst tidspunkt.

Har du testat att hålla ner "t" när du startar? Om det funkar startar maskinen sig som en extern hårddisk och du kan koppla den till någon annan via firewire.

Testade, fick upp FW loggan, men sen hande inget mer...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-02 23:57
Ursprungligen av Christian-:

Testade, fick upp FW loggan, men sen hande inget mer...

Precis vad som ska hända. Sedan kopplar du en firewirekabel till en annan Mac, och startar upp den.

Ibland har jag varit tvungen att starta om datorn jag ska kopiera till för att "firewiredatorn" ska komma upp i findern. Vet inte om det kan hjälpa.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-09-02 07:58

Jag fick upp grå rutan och apple logo och det spinnande hjulet på min gamla MPB 12". Jag startade om datorn och höll ner några knappar (som jag glömt vilka dem var) och fick då beskedet att S.M.A.R.T. driven i hårdisken som gett upp...

Vad jag minns så vart den sjukt seg så jag starta om den, sen gick det inte att få liv iden igen...
Det var bara att köpa en ny hårdisk och inse att vi allt material på hårdisken var borta : (

Nu får jag ont imagen varje gång jag startar om den... och jag påminns varje gång att jag måste backuppa...
Hoppas du har bätte tur!

Hur gick det?

Ursprungligen av pressplayontape:

Hur gick det?

Visade sig att hårddisken hade kraschat totalt och var tvungen att få den utbytt. Av någon konstig anledning slutade hårddisken ta emot ström efter ett tag och la ner.

1
Bevaka tråden