Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det någon som sköter mac.se?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2011-08-31 12:29

Det här har jag frågat om tidigare, men i fel forum. Ett intetsägande svar kom dock, varefter inlägget flyttades till detta forum men stängdes, så jag räknar inte med att få någon respons där. Jag drar mig lite för att fortsätta fråga, eftersom jag är orolig för att jag hanterar forumen fel, men nu gör jag i alla fall ett nytt försök.

Finns det någon som kan tipsa mig om hur jag kan komma i kontakt med den/de som sköter mac.se? Jag har ett konto där, men kommer inte åt kontoinformationen. Jo jag vet var kontoinformationen ligger, men får felmeddelande i Safari, Firefox och Chrome varje gång jag försöker gå in där. Jag mejlade helpdesk i början av sommaren utan att få svar. Jag har också hittat ett namn, Jonny Andersen, vilken jag mailat utan att få svar.

Det finns gamla inlägg om det här problemet, men det går inte att fortsätta diskussionen där. Jag vet också att 99.se och mac.se är olika saker.

Jag undrar alltså, om någon vet hur jag ska göra för att komma i kontakt med mac.se.

Vi har diskuterat detta bland moderatorerna under gårdagen, och väljer nu att öppna upp den här tråden igen.

Tråden som vi tidigare hänvisat till...
http://www.99.se/mac-webbtjanster/280430-mac-har-bytt-agare-las-mer.html
...ligger i en stängd forumdel, och det går inte att skriva nya inlägg där.

Vi har fortfarande uppfattningen att den här tråden inte kommer att leda fram till några nya kontaktvägar till mac.se, vlket är vad trådskaparen egentligen är ute efter.

Men vi tycker ändå att det kan vara intressant att diskutera hur en mail- och webbhotelltjänst bara kan gå under jorden så där, och lämna sina kunder i sticket - och därför väljer vi att öppna tråden.

/Mod

PS. Och vi vill ännu en gång poängtera (vilket också står i den länkade tråden) att det inte längre finns några kopplingar mellan 99.se och mac.se. De har tidigare haft samma ägare, men inte längre.

  • Medlem
  • Ystad
  • 2011-09-01 21:37

Jag har också mailat både Jonny och Mantaray vid ett par olika tillfällen det senaste halvåret, men har inte heller fått något svar. Tragiskt att man inte kan svara på frågor. Hela mac.se verkar ligga på is :/

mac.se är en domäninvestering. Snart till salu.

Ursprungligen av Zimmerman:

mac.se är en domäninvestering. Snart till salu.

mac.se vidarebefodras ju till Apple Store, så det verkar ju som Apple har köpt upp den.

Ursprungligen av panther:

mac.se vidarebefodras ju till Apple Store...

Den länkningen har funnits länge.

Ursprungligen av panther:

...så det verkar ju som Apple har köpt upp den.

Nja, det verkar som om Mantaray fortfarande äger den. Domänen använder i alla fall mantaray.se som Name Server:

Mac.se Whois Lookup

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nja, det verkar som om Mantaray fortfarande äger den. Domänen använder i alla fall mantaray.se som Name Server:

Mac.se Whois Lookup

Ja, så var det ja, för den som orkade kolla ordentligt

Senast redigerat 2011-09-02 01:03
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den länkningen har funnits länge.

Nja, det verkar som om Mantaray fortfarande äger den. Domänen använder i alla fall mantaray.se som Name Server:

Mac.se Whois Lookup

Fast det är väl bara nameserver - slår man den på .SE Vem har domänen? | .SE så är det en annan ägare om jag kan läsa rätt
(skriver inte ut om det skulle vara fel)

Ursprungligen av macwitty:

...så är det en annan ägare om jag kan läsa rätt...

Ja, men vem som administrerar domänen säger inte heller så mycket.

Jag står t.ex som kontaktperson/administratör på många domäner som jag inte äger - men där jag sköter förnyandet av domänen och sedan fakturerar kunden.

Men vi kan väl komma fram till att det åtminstone inte verkar vara Apple som äger domänen, och då kan vi väl släppa det sidospåret.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, men vem som administrerar domänen säger inte heller så mycket.

Jag står t.ex som kontaktperson/administratör på många domäner som jag inte äger - men där jag sköter förnyandet av domänen och sedan fakturerar kunden.

Men vi kan väl komma fram till att det åtminstone inte verkar vara Apple som äger domänen, och då kan vi väl släppa det sidospåret.

Bra, då lärde jag mig det!
och gjorde rätt nät jag inte skrev ut något namn

Dom hyr ut den till Apple skulle jag tro (länkar till Apple Inc mot årshyra typ :-). Hoppas kanske på ett bra pris från Apple. Jag tror dock inte Apple orkar eller har lust att köpa loss alla dessa apple.land. Dom har heller inget att frukta - alla som vill hitta till Apple hittar till Apple. kanske dom vill samla allt av principskäl. I don't know.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-09-02 10:01

Jag har också provat maila supporten... det måste vara snart 6 månader sedan och ännu inte fått något svar.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-09-02 10:09

Det finns många kontaktuppgifter till personen ifråga - det har väl ingen missat?

Att inte få svar på ett mail (eller ens ett par stycken) säger inte så mycket.

Jag dömer ingen enskild person men jag vet av egen erfarenhet att det finns entreprenörer som kompenserar dålig kundkontakt med att ha tusen järn i elden så att det ändå i slutändan blir tillräckligt mycket business av alla gungorna och karusellerna. Ingen nämnd, ingen glömd.

Ursprungligen av planB:

Det finns många kontaktuppgifter till personen ifråga - det har väl ingen missat?

Jo, jag tror att det var det som var ursprungsfrågan i tråden.

"Jag undrar alltså, om någon vet hur jag ska göra för att komma i kontakt med mac.se."

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-09-02 12:11

Jag fick svar på ett mail som jag skickade till samma mailaddress en månad innan...

Behöver radera två mailkonton på mail.mac.se

Har lösenordet till det ena; men servern med kontouppgifter kan ej nås...

Den andra kommer jag inte in på

Hur göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-21 20:46

Vad får Ni för svar om Ni skickar E-post till administrativa adresserna:

hostmaster@mac.se
postmaster@mac.se
abuse@mac.se

...?

1
Bevaka tråden