Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Mac Book Pro stänger av sig

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Min Mac Book Pro 10.6.8 har på senare tid uppfört sig konstigt. Utan förvarning kan skärmen helt slockna. Det verkar dock som att själva datorn är igång för det låter som att den arbetar och tangentbordet lyser. Först antog jag att det kanske är glapp i skärmen men eftersom att datorn inte reagerar på några andra kommandon kan det väl inte vara detta? Någon gång har jag haft musik igång när datorn har slocknat och då har musiken antingen stannat av helt eller börjat hacka. Det enda jag kan göra är att tvångsavsluta datorn genom att hålla inne powerknappen tills den stängs av.

Någon som har någon aning om vad det är som kan vara fel? Hur gör jag för att återgälda det?

Tack på förhand!

Det underlättar om du skriver vilken MacBook Pro du har, och inte bara versionen på OS X.

/Mod

"-menyn" "Om den här datorn" klicka på "Mer Info"

Här är info om min dator:

(Edit: Har tagit bort länken till en bild av systeminformationen. /Mod)

Tacksam för hjälp

Jag tog bort bilden från ovanstående inlägg. Man brukar inte lämna ut serienummer m.m.

För helt plötsligt är det någon Blocket-bedragare eller liknande som använder ditt serienummer när han ska försöka övertyga någon att köpa en dator som i själva verket är en tegelsten i ett paket. En sådan händelse drabbar ju inte dig, men det känns synd att bjuda på sådan gratisinformation som kan drabba andra.

/Mod

Det handlar alltså om en MacBook Pro 6,2, med 2,66 GHz i7-processor och 4 GB minne.

Senast redigerat 2011-09-03 15:23
Ursprungligen av therese.crona:

...har på senare tid uppfört sig konstigt...

Kan du sätta det i samband med någon annan händelse, t.ex någon uppdatering av minne eller av något program? Eller började det bara helt plötsligt?

Har du provat att köra Apple Hardware Test? Det finns på installationsskivan som medföljde datorn, och instruktioner finns här: Intel-baserade Mac-datorer: Använda Apple Hardware Test

Ursprungligen av therese.crona:

Här är info om min dator:

(Edit: Har tagit bort länken till en bild av systeminformationen. /Mod)

Tacksam för hjälp

Jag har samma problem på min, haft det innan uppdatering till Maverick - men efteråt tycker jag att det är värre. 4-6ggr per kväll
(2,8ghz processor i7, och 8gb minne)

1
Bevaka tråden