Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nätverk OSX <--> Classic

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har för mig att någon sagt att man ska kunna surfa och maila från en classic-maskin som är kopplad till en OSX-maskin som i sin tur är kopplad till nätet via sitt interna modem....

Går detta? Hur gör man då?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-18 20:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Slättne
Jag har för mig att någon sagt att man ska kunna surfa och maila från en classic-maskin som är kopplad till en OSX-maskin som i sin tur är kopplad till nätet via sitt interna modem....

Går detta? Hur gör man då?

- Gå först in i Systeminställningar/Nätverk och gör det interna modemet till primär Internetanslutning. Ethernet inbyggt skall ligga på andra plats i listan.
- Koppla ihop datorerna på något sätt.
- Gå sedan in på Systeminställningar/Fildelning/Internet och klicka starta.
- Tjoff!
Classicmaskinen får adress via OSX-burkens utdelade DHCP

Fräsigt! måste jag manuellt sparka igång modemet från OSX-burken eller kan det sparkas igång av classicburken när helst den längtar ut på netet?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-18 23:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Slättne
Fräsigt! måste jag manuellt sparka igång modemet från OSX-burken eller kan det sparkas igång av classicburken när helst den längtar ut på netet?

Jag antar att man kan få funktionen "Anslut när det behövs" under PPP-alternativ, fungerar för din Classicklient. Den kan dock vara lite lurig och låta bli att stänga av modemet.
Testa!

1
Bevaka tråden