Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snow Leopard vägrar installera

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har en mac mini 1,83 Ghz med 2 gb minne och 80gb hårddisk och försöker installera snow leopard på den , men den totalvägrar. jag har leopard på den ny. Men när jag stoppar i skivan så kastar datorn ut den igen , utan nån som helst felmeddelande.

Grejen är att jag har en exakt likadan till som det bara funkade på rätt av . ..

är det nån som har ett tips ?

och hur fan gör man ett bootbart USB minne när kommentaren
""Kunde inte hitta avsökningsinformation. Källavbilden måste avsökas innan den kan återskapas" dyker upp ?

Senast redigerat 2011-08-31 19:52
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-31 20:18

DVDspelaren kan vara kass, eller ha problem med att läsa skivor.

Men hur klarar den då av att installera leopard ? Är det kanske olika typer av skivor ? Eller kan det vara nån firmwaregrej ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-01 00:07

Skivor är inte felfria, de har en hel del fel som olika korrigeringsmetoder tar hand om. Ibland räcker det inte till.
Vad det gäller gamla disketter så kunde man ha problem med att läsarmen inte låg exakt på mitten av spåret, jag vet inte om det kan gälla för CD-DVD-skivor också. De använder väl stegmotorer, så jag kan tänka mej att man inte kan flytta läsarmen helt steglöst, utan det blir små steg, och då kanske spåret på skivan ligger lite "off". Men det är bara ett spånande från min sida.

1
Bevaka tråden