Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker: Youtube nedladdare

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej 99 !

Är på jakt efter ett program där man kan ladda ned filmer från Youtube. Även ett program som man kan ladda ned musiken från videos. Har provat vissa via Cnet men dom fungerar inte, blir error Har någon något tips på varför? Är det bara jag som har problem? Så kan någon tipsa om några bra program som fungerar?
Vill inte ha hemsidor som man kan ladda ned ifrån te.x. KeepVideo och listentoyoutube.com

Tack på förhand!

Jag har Click To Plugin (och ingen flash installerad i Safari) och när jag spelar en video kan jag högerklicka och välja Download Video.

Ursprungligen av Crash-Symphony:

...Har provat vissa via Cnet men dom fungerar inte...

Det vore bra om du berättar vilka du redan provat, så slipper du få tips om samma program igen.

Det vore också bra om du berättar vilket operativsystem du kör, och vilken webbläsare du använder.

Ursprungligen av Crash-Symphony:

...blir error Har någon något tips på varför?...

Om du vill ha närmare förklaring till felmeddelanden, så får du nog berätta lite mer än bara "blir error".

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-08-28 22:43

Varför inte bara ladda ner filmerna i Safari och hoppa över ytterligare program/plugins? Klicka på Fönster->Aktivitet sen dubbelklickar du på filmen i den ruta som kommer upp och vips är den nerladdad....

MacX Video Converter Pro

Jag har kört det här programmet några gånger och det funkar bra. YouTube ändrar kryptering emellanåt (för att hindra just den här sorterns aktivitet) men utvecklarna av det här programmet verkar uppdatera sitt program med jämna mellanrum som motåtgärd.

Jag hittade en trial-version som sätter en vattenstämpel på konverterad video, men om du vill extrahera bara ljudet så är ju inte det ett problem

Just nu har MacUpdate en deal på Movie Sherlock Pro. Kolla också i kommentarerna för ytterligare tips.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-29 13:51

Save YouTube > Download YouTube Videos Online for Free

Du kopierar länken från youtube, sen lägger du på save innan så det blir typ: saveyoutube.com/watch?v=UTJ2spYMrlg

//b0bben

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-29 13:52

Jag har använt "MacTubes" och det fungerar bra.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-29 18:38

Jag använder FastestTube, en extension till Safari som ger en extra knapp under videon på youtube.com där det går att ladda ner videon i valfri upplösning.
YouTube downloader tool - Fastesttube!

Edit: Finns tydligen till alla andra webbläsare också.

Behöver ju inga plugins eller program alls. Safari har ju redan det som behövs.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-29 20:13
Ursprungligen av illerG:

Behöver ju inga plugins eller program alls. Safari har ju redan det som behövs.

Aktivitetsfönstret finns i Safari men jag ser det inte som speciellt användbart att behöva scrolla i en lista och leta reda på rätt fil för nedladdning. Med vissa extensions m.m. kan användaren direkt välja upplösning på videon.
Det är vad jag tycker och att gå till Aktivitetsfönstret är inte alls en dum idé och kan fungera bra i många andra scenarion. Plugins m.m. brukar sluta fungera när Youtube gör minsta ändring vilket händer lite då och då.

Tack för alla svar, dock så sa jag att jag inte ville ha hemsidor som man laddar ned ifrån. Ska ladda ned rättså många filmer samtidigt så det blir enklare med något program

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Tack för alla svar, dock så sa jag att jag inte ville ha hemsidor som man laddar ned ifrån. Ska ladda ned rättså många filmer samtidigt så det blir enklare med något program

Då slår jag ytterligare ett slag för MacX. Programmet har en funktion för att köa jobb

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-31 09:14

"MacTubes" tror jag har en kö-funktion också. Det är en fristående OSX-app.

Jag har använt WonderShare AllMyTube, men den har funkat allt sämre, och är dessutom vidrigt långsam. Den är så långsam i starten att den börjar klaga på sig själv. Den klarar inte av att fortsätta en nerladdning efter att man tappat kontakten med nätet (vanligt på trådlöst). Allt fler filmer kan inte laddas ner alls. Idag avinstallerade jag skiten. Jag är inte heller så förtjust i av att använda KeepVid och liknande men de är i alla fall bättre än detta.

Detta är fånigt nog uppenbart samma sak som en nerladdare från iSkySoft. Det ökar inte mitt förtroende för produkten.

Jag har använt MacTubes lite, Den är bättre men har sida nackdelar. När jag hittat en intressant film i YouTube så verkar det inte som om jag kan få med mig den informationen till MacTubes.

Dags att prova andra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-10 08:38

Jag undrar det där alternativet som i Safari som man inte behöver något tillägg eller program. Vilken upplösning är det man får då? Sedan så verkar det som man måste vänta tills videon har buffrat hela klippet. Sedan så är jag tvungen att byta till namn.flv för det ska funka att spela upp? Vet inte om det är så bara för mig.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-05-10 11:18

Det här är väl att svära i kyrkan, men om man skall gå på gratisalternativ så tycker jag mycket om .... hmmm..... Real Player!
Watch your favourite videos on your favourite devices
Jag blev oerhört positivt överraskad för några år sedan när jag laddade ner programmet och det visade sig att den automagiskt laddade ner varenda video man tittade på på internet. Smidigt (eller farligt...)! Tyvärr startar inte min dator så jag kan inte kolla i vilket format saker sparas, men tror det går att få in det i iTunes med programmet.
Jag är ju så gammal så jag kommer ihåg den tiden när Real slogs med QuickTime och WMP om att bli den största spelaren för mac. Då var RealPlayer uselt (tyckte man), men nu är det bättre!

Clicktoflash ihop med clicktoplugin löser nedladdningen på youtube

1
Bevaka tråden