Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

flytta program från mac app store

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-08-26 17:56

Jag fick en hårddiskkrasch i dagarna och kunde då inte rädda alla program som jag köpt. Bland annat då delicius library som jag köpte för några år sedan och där jag listar mina 600 dvd filmer. Jag har inte lyckats få igen licens (serienumret) och kan därför inte återskapa min lista. (jag har dock filerna kvar.) Problemet är att jag inte kan få igång programmet utan serienummer. (som jag köpt men inte har kvar) Jag har mailat till tillverkaren men får bara nonsen mail tillbaka. De verkar inte intressade att hjälpa mig. Jag har en nyare dator på jobbet och har där tillgång till mac store, så jag köpte programmet igen för att kunna ta hem det. Men där gick det bet. Det går helt enkelt inte. Då har jag köpt programmet två gånger och kan fortfarande inte använda det.
förslag? Jag har 10.5.8 på datorn hemma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-26 18:02

Program från MacAppStore kräver OSX 10.6.6 tror jag så din 10.5-licens hemma kommer aldrig kunna köra program från Apple butik tyvärr.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-08-26 18:05

...detta trots att programmet inte kräver detta? Samma program går ju att köpa från tillverkarens sida och där är det inte krav på 10.6.6 jag kan dessutom använda demo med samma version. skit.

Japp, eftersom du köpt dem i MAS så måste du ladda ner dem därifrån för att de inte ska kosta dig pengar igen. Och då krävs 10.6.6.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-08-26 18:17

går det att häva köp på MAS? jag har inte någon glädje av programmet om jag inte kan använda det?

  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-08-26 19:19

... jag har fått programmet att fungera. Har inte skrivit in något serienummer. Dessutom det nyare som jag köpte på MAS trots att jag har ett äldre system. Så det verkar gå att ladda över program köpta på en dator med mac appstor och med 10.6.6 till en dator som saknar MAS och som har ett äldre system iallafall.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-08-29 16:04

nej jag ropade hej för tidigt. Jag kunde importera listor men inte lägga till mer än 25 som är demoversionen tak. Har mailkontakt med delicious support. Däremot fick jag mitt gamla serienummer till 1.5 mailat till mig. Schysst.

1
Bevaka tråden