Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Mac går ej att stänga av

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problem!!
Jag har en pro mac 2,66 med 5gb ram och version 10.4.11:
När jag skall stänga eller göra omstart under äpplet, försvinner endast alla ikoner, måste trycka av med knappen på datorn, har varit så under en längre tid annars har den fungerat ok.
Nyligen började den bli fruktansvärt seg, har testat med skivverktyg och Onyx fick då upp farten igen ( går fortfarande ej att stänga av och omstarta ), med ej då jag gick in på Blocket som är så segt så man nästan sommnar, händer endast Blocket?
Snälla kan ni hjälpa mig, jag blir galen snart, eftersom jag gått i pension nu och ej har några kompisar på repron att fråga längre börjar det bli knepigt, då jag är dålig på engelska, så har jag svårigheter med att rätta till problemen.

Hälsningar Nisse som känner sig som en fiollåda.:">

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar!

"Feedback" är till för frågor kring själva forumet och dess funktioner.

/Mod

Men visst, det kan ju vara ett hårdvaruproblem också - t.ex att hårddisken är på väg att gå sönder.

Har du bra backup-rutiner?

Har du provat att köra Apple Hardware Test (finns på installationsskivan som medföljde datorn)?

Det låter som om det är dags för en ominstallation av systemet. Jag tror att det är en snabbare väg att gå, än att försöka få tillbaka ett friskt system genom olika städnings- och rensningsåtgärder.

Och ska du ändå göra en ominstallation så är det kanske läge att fundera på något modernare - för 10.4 är ju ganska gammalt idag. Eller kör du kanske med en massa gamla program som inte fungerar med nyare operativsystem?

Lion
Snow Leopard

Senast redigerat 2011-08-29 15:13
1
Bevaka tråden