Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper helt ny produkt som världen aldrig skådat (gissningar/önskemål)

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Oh Its Breaking and its NEWS!

APPLE - NY HEMLIG PRODUKT PÅVÄG ATT SLÄPPAS!
Först var det iPod sedan kom iPhone sedan kom iPad... Nya rykten talar för att Apple har en helt ny produkt som världen aldrig skådat tidigare. Vad kan det vara?

Låt oss diskutera, vad hoppas vi och vad tror vi det kan vara?

What Could be Apple's Next "Absolutely Different" Product?

Förhoppningsvis en iPipBoy3000.

Hörde någonstans att de hade köpt rättigheterna för bränslecellsteknik i mindre konsumentenheter, kanske det har något med saken att göra?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-08-22 20:14

En kombination av Philips upprullningsbara skärm (med en liten sockel för anslutning till batteripack, laser och wifi-modul via Thunderbolt-kontakt), tangentbord som projekteras med laser framför dig och iCloud som hanterar all lagring som du behöver.

Totalvikt 150-200 gram.

Om ett år.

Säkert en TV med satans fin upplösning men det lär nog inte komma imorgon direkt..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-08-23 00:17

Jag tror det blir en TV med inbyggd iOS enhet.

  • Medlem
  • 2011-08-23 03:36

En stor padda med penna ala wacom. osx lion

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-23 03:51

Apple säljer platser i sitt kommande Mothership tills det är dags för det att åka ut i rymden.

En bärbar dator som använder Dåliga Nyheter som beräkningskraftkälla; inget färdas snabbare.
Det blir superdatorprestanda i pyttestorlek.

Problemet är att man inte är välkommen med den någonstans....

En utrullningsbar skärm för presentationer och twister.

Ursprungligen av joakimo:

Apple säljer platser i sitt kommande Mothership tills det är dags för det att åka ut i rymden.

Haha klockren! ^_^

Oftast när man trigger upp förväntningarna med att tro att de kommer släppa ett rymdskepp eller liknande så blir det istället en ny musmatta.

Jag tror att det blir en TV med integrerad AppleTV med fullt stöd för AirPlay (dvs. Audio och Video). Hoppas den har inbyggd trippel antenningång (DVB-T2, DVB-C och DVB-S2) som vissa konkurrenter har bl.a. Sony samt inbyggd CI+.

Då Apple ofta brukar förfina dagens teknik (t.ex. iPhone), hoppas jag att Apple implementerar ett slags halvvaken tillstånd, där vissa kretsar kan spela in tv program på inbyggd HD eller på NAS medan resten av TV är avstängd. Även att man kan programmera in inspelningarna på samma enkla sätt som Elgato's EyeTv 3 på iPhone eller iPad, även om TV är avstängd.

Någon konkurrent lyckades utveckla en 0 W standby TV. Hoppas Apples TV också får 0 W standby.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2011-08-23 22:19
Ursprungligen av The Real Viking:

Jag tror att det blir en TV med integrerad AppleTV med fullt stöd för AirPlay (dvs. Audio och Video). Hoppas den har inbyggd trippel antenningång (DVB-T2, DVB-C och DVB-S2) som vissa konkurrenter har bl.a. Sony samt inbyggd CI+.

Då USA inte kör med DVB-T, -C eller -S utan ATSC så kommer det nog ingen sådan.

Ursprungligen av Henil:

Då USA inte kör med DVB-T, -C eller -S utan ATSC så kommer det nog ingen sådan.

Apple tillverkar både 3G iPhones och CDMA, så varför skulle inte de utveckla ATSC och DVB-T, -C och -S? Apple började med 3G som var världsstandard. ATSC är ingen världsstandard. Används bara i USA och Japan tror jag…

Ursprungligen av The Real Viking:

Apple tillverkar både 3G iPhones och CDMA, så varför skulle inte de utveckla ATSC och DVB-T, -C och -S? Apple började med 3G som var världsstandard. ATSC är ingen världsstandard. Används bara i USA och Japan tror jag…

Första iPhone var endast GSM.

Jag tror Apple kommer komma med något som vi inte vet att vi behöver förrän vi ser det, precis som med iPad.

Ursprungligen av keptang:

Första iPhone var endast GSM.

Jag tror Apple kommer komma med något som vi inte vet att vi behöver förrän vi ser det, precis som med iPad.

Ja, stämmer… det glömde jag. Även GSM var en världsstandard.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-08-24 09:43
Ursprungligen av The Real Viking:

J

Då Apple ofta brukar förfina dagens teknik (t.ex. iPhone), hoppas jag att Apple implementerar ett slags halvvaken tillstånd, där vissa kretsar kan spela in tv program på inbyggd HD eller på NAS medan resten av TV är avstängd.

Det har jag redan på min Samsung, utom att det sker mot en USB-ansluten HD, hmm...undrar om Samsung tagit patent på det?

Det har ju hänt förr att förväntningarna skruvats upp lite för högt i förväg. Om man säger så...

Pre-keynote anxiety: The Joy of Tech!
Post-keynote depression: The Joy of Tech!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-24 09:12

Ett par coola solglasögon med inbyggda skärmar och micro-högtalare i skalmarna. Drivs av iOS-3D.

Inmatningen sker med ett par tunna data-gloves i skinn. Öppnar upp helt nya spelmöjligheter med virtual reality. Jag vill dock varna för det kommande boxningsspelet...

Ursprungligen av pesc:

Ett par coola solglasögon med inbyggda skärmar och micro-högtalare i skalmarna. Drivs av iOS-3D.

Inmatningen sker med ett par tunna data-gloves i skinn. Öppnar upp helt nya spelmöjligheter med virtual reality. Jag vill dock varna för det kommande boxningsspelet...

Högupplösta inbyggda skärmar (retina) och inbyggd A-GPS, kompass och gyro, kopplat med Augumented reality! Man blir kanske yr…

Någon slags robot måste det ju vara. Förr eller senare så måste ju Apple klämma ur sig den snyggaste serietillverkade roboten som skådats - och bli det företag som (som vanligt) gjorde att produkttypen slog igenom och började användas. (när detta skett kommer många att hävda att Apple inte alls var först - utan Electrolux med sin robotdammsugare - men som vanligt så kommer det inte att - egentligen - ha med saken att göra

TV-teorin är ju tekniskt trolig...men jag ser inte Apple tillverka TV-burkar (=bildskärmar med inbyggda radiomottagare för TV). Å andra sidan trodde jag inte att dom skulle ge sig in i mobiltelefonmarknaden heller (detta berodde givetvis på att jag inte fattade att dom skulle släppa en handdator med inbyggt radiokort för telefoni - jag tänkte på telefoner som begreppet såg ut före iPhone). Om dom släpper en stor skärm med inbyggd ATV, MacMini, radiomottagare för TV-stationerna, etc - så är det ju ingen sensation rent tekniskt och nog har världen skådat något liknande redan. Typ. Det är ju bara en komposit av befintliga produkter.

Om detta är Solvalla så sätter jag mina pengar på att Apple inte alls släpper någon helt ny produkt som världen aldrig skådat. :-D. Detta är bara ett av alla dessa lösa rykten. Kanske triggat från Cupertino.

Ursprungligen av Zimmerman:

Om detta är Solvalla så sätter jag mina pengar på att Apple inte alls släpper någon helt ny produkt som världen aldrig skådat. :-D. Detta är bara ett av alla dessa lösa rykten. Kanske triggat från Cupertino.

I second that!

En blandning mellan tangentbord och trackpad till iMac/Mini/aTv.
Tänk dig en touchskärm i samma storlek som dagens tangentbord, där du har dockan visuellt, och andra "appar".

Ursprungligen av jonas.larsson:

En blandning mellan tangentbord och trackpad till iMac/Mini/aTv.
Tänk dig en touchskärm i samma storlek som dagens tangentbord, där du har dockan visuellt, och andra "appar".

Nää.. Varför skulle man vilja ha det? Tar ju bara onödigt utrymme. Då kan man använda en iPhone/iPad som remote idag istället så slipper man en extra pryl.

Varför inte en iMac Touch 20" med OSX Lion?
SSD på säg 120 GB, vettig grafik, skaplig CPU & ett kraftfullt batteri.
Samt en vikt under 2 kg...

Vore drömmen att köra desktop-applikationer med fingrarna (typ Photoshop & Sketchbook Pro 2011)!

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Varför inte en iMac Touch 20" med OSX Lion?
SSD på säg 120 GB, vettig grafik, skaplig CPU & ett kraftfullt batteri.
Samt en vikt under 2 kg...

Vore drömmen att köra desktop-applikationer med fingrarna (typ Photoshop & Sketchbook Pro 2011)!

Du menar en sån stor iPad?
27" iofs, men ändå.

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Varför inte en iMac Touch 20" med OSX Lion?

Finns ju faktiskt ett sådant patent, tillsammans med en massa andra touch-Macar. Stendöda såklart, men det låter ju som att det byggs ihop ganska kul leksaker i Apples labb ibland!

Citat:

Vore drömmen att köra desktop-applikationer med fingrarna (typ Photoshop & Sketchbook Pro 2011)!

Hm, jag inbillar mig att man skulle kunna ersätta några av förhörsmetoderna i Guantanamo med en session MS Office på pekskärm. Åtminstone jag skulle knäckas som en tändsticka efter en timme eller så

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-08-28 22:02

Jag tror det blir en iCar...världens första praktiska och ekonomiska försvarbara elbil...;)

Apple hade faktiskt, läste jag, planer på att lansera bilstereo i samarbete med några bilföretag, vilket det var vet jag inte (men jag tror att det var Volkswagen, bl.a. i bilen beetle), men prototyper finns.

En vision: En bilstereo med 3G/4G datamottagning, där bilstereon kan synka mot iCloud och ladda ner köpt musik från iTunes. En variant av iPad för bil för inbyggnad. Samtidigt kan den fungera som GPS navigering med inköpt mjukvara (likt man kan göra idag med iPhone/iPad.

Med inbyggd Wifi kan den ge dataaccess till Wifi iPads (MiFi - Wifi/3G router) och när bilen står i garaget synkronisera/ladda ner musik med högre hastighet över Wifi (förutsatt att täckning finns).

Ett aber: Ovanstående vision är ingen produkt som världen aldrig skådat… så det är något annat

Senast redigerat 2011-08-29 10:29
Bevaka tråden