Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Websida slöar ner hela systemet 6GB RAM äts upp.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick en fråga av en bekant som sa att Gratis dejting med Spraydate inte funkade på Mac nu längre.

Har själv ett konto där sen innan. Så visst jag testade.
Jag behöver inte ens logga in utan bara besöka sidan för att hela datorn skall gå ner på knäna.

Med hjälp av activity monitor ser jag att Safari bara på 1-2 sekunder käkar upp runt 6-7GB RAM. Resterande minne används ju av operativsystemet. Så datorn i stort nästan bara stannar upp. Eller egentligen blir seg som sirap.

Har OS X Lion med alla uppdateringar. Problemet händer bara i Safari även med alla extentions och plugins etc inaktiverade. Det fungerar fint i Firefox och Chrome.

Jag hittar inget konstigt i console.

Någon som har tips eftersom min tråkiga bekant inte nöjer sig med lösning använd annan webbläsare?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-28 13:36

Jag är på sidan första gången i mitt liv och med Snow Leopard. Sidan drar inget speciellt minne mer än andra liknande sidor. Om den här informationen nu är värd någonting.

Ursprungligen av planB:

Jag är på sidan första gången i mitt liv och med Snow Leopard. Sidan drar inget speciellt minne mer än andra liknande sidor. Om den här informationen nu är värd någonting.

Inget speciellt här heller med Safari 5.1 och Lion.

Flash drar ju lite CPU på den sidan, men inget anmärkningsvärt, tycker jag.

Kolla så att ni har senaste versionen av Flash installerad. För närvarande 10.3.183.7

Adobe - Flash Player

  • Medlem
  • 2011-08-28 14:16
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Flash drar ju lite CPU på den sidan, men inget anmärkningsvärt, tycker jag.

Kolla så att ni har senaste versionen av Flash installerad. För närvarande 10.3.183.7

Adobe - Flash Player

Finns senare...

Ursprungligen av Korsriddaren:

Finns senare.

Ja, men det är en beta-version.

Som sagt hade jag inaktiverat alla plugins och extensions och det gjorde ingen skillnad.
Flash är dessutom uppdaterat.

Empty cache hjälpte inte.

Men nu hittade jag en lösning!
Manuellt radera Safaris Cache.db från library och sedan tömma papperskorgen gjorde susen.

Nu hoppas jag bara det är samma lösning till min vän.

EDIT: Ja, det var rätt lösning att göra sig av med cache.

EDIT 2: Vi ropade hej för tidigt. I mitt fall fungerade det hela. Men på det andra systemet så funkade en gång sedan var vi på samma ruta. Dock fungerar det nu igen efter att vi raderade alla extensions och inte bara inaktiverade dem.

Senast redigerat 2011-08-28 14:18

Flash drar typ en core 100% när jag går in på den sidan i firefox på min linux dator.

1
Bevaka tråden