Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bli av med 'Program som är hämtat från Internet.' meddelande i Lion

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Etuna
  • 2011-08-27 23:31

”.mkv” är ett program som är hämtat från Internet. Är du säker på att du vill öppna det? Har ett gäng filer/serier hämtade med transmission och iochmed Lion så kommer det där j€&"a meddelandet upp på varenda litet avsnitt jag tänker öppna. Skitirriterande när man ligger i soffan och nästa avsnitt hoppar igång för att man lagt det i spellistan!

Finns det något sätt att välja vilka filer meddelandet ska gälla? Har inga problem med det när det gäller en zip-fil, ett program eller dyligt. Men när det kommer upp på varenda fil som man har på datorn.. Det är 2011, klart som fan att filerna kommer från internet!

Man kan stänga av varningen helt och hållet. Skriv i Terminalen:

defaults write com.apple.LaunchServices LSQuarantine -bool NO

Observera att detta stänger av varningen för alla filer, även de som kan vara skadliga på riktigt.

  • Medlem
  • Etuna
  • 2011-08-28 00:15
Ursprungligen av suddgummi:

Man kan stänga av varningen helt och hållet. Skriv i Terminalen:

defaults write com.apple.LaunchServices LSQuarantine -bool NO

Observera att detta stänger av varningen för alla filer, även de som kan vara skadliga på riktigt.

Det blir ingen skillnad när jag skriver in det i Terminalen, observera att jag är ganska färsk på att busa i the Teminal :).
Vad gör jag för fel?

Ursprungligen av macwitty:

Visst är det väl spå att om man logga in på admin-kontot och öppnar dem en gång där så försvinner varningen (för de programmen)
Har i varrt fall för mig att det var så jag fick bort dem

Har bara ett konto och på det står det att jag är admin. Finns det något annat?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-08-28 00:19
Ursprungligen av bnz:

Det blir ingen skillnad när jag skriver in det i Terminalen, observera att jag är ganska färsk på att busa i the Teminal :).
Vad gör jag för fel?

Du måste starta om efteråt. Och det gäller bara för nya nedladdade filer. Vill du ändra för gamla filer så finns det hjälp för det också.

http://hints.macworld.com/article.php?story=20091208050655947

Visst är det väl spå att om man logga in på admin-kontot och öppnar dem en gång där så försvinner varningen (för de programmen)
Har i varrt fall för mig att det var så jag fick bort dem

Efter att du fyllt i det (och tryckt Enter) så är det enklast att starta om datorn (tror iofs det räcker med att logga ut/in) för att få det att fungera.

Edit: Snabb den där Mija

1
Bevaka tråden