Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aiport + gravida kvinnor?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En något kryptisk rubrik.;)

Jag har för mig att jag har läst i manualen till Airport-basstationer att Apple rekommenderar att gravida inte skall vistas i airport nätverk.
Nu har jag ingen manual till hands så att jag kan bekräfta att det står så.
Finns det några risker kring airport? Jag fick frågan och jag kände att jag inte kunde svara på den. Har jag drömt att det finns en sådan "varnings"-text i manualen?

Följer det med avspärrningsband i lådan eller får man köpa det själv?
Verkar lite svårt att aktivt undvika annars. Jag menar, dricka sprit, åka bergochdalbana, äta rått kött och en massa andra saker som gravida inte ska göra är ju ganska lätta att undvika, men att vistas inom räckvidden för ett trådlöst nätverk.
Hur undviker man det?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-13 11:41

*ler*
Amerikanska advokater
Radiovågor är inte helt ofarligt och foster är känsliga... Men om man vågar leva med mobiltelefoner så vågar man nog ha airport
Men det gäller ju att gardera sig så man inte blir stämd för att man inte sa något... Amerikanska advokater

Är det några som kan få problem med radiovågor så är det nog i så fall svenskar. Vi brukar alltid ligga i world wide-topp när det gäller sånt. Sällan när det gäller BNP-utveckling.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 18:57

Läste någon artikel för ett tag sedan som slog fast att strålningen i Airportnät var 50000 gånger under gränsvärdet.
Min fru har problem med elektriska fält men har inte haft några problem med Airport. Däremot med DECT telefoner och CRT skärmar.

1
Bevaka tråden