Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över gammal Windowsinstallation från extern HD till ny Mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Min gamla dator som hade window XP på en partition kraschade i våras och jag fick både windows och osx minnet överförda till en extern hårddisk. När jag startade upp min nya dator med hjälp av hårddisken kunde jag direkt få över mina gamla osx data. Men har någon en aning om hur jag ska göra för att få över mina gamla XP data? Jag kan se båda partitionerna när jag pluggar in hårddisken och jag kan föra över filer till och från XP:n men jag vill ju på något sätt kunna installera och få med den gamla datan i XP läge.

Skulle uppskatta all hjälp jag kan få / mvh Peter

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-26 17:03

Vad menar du med "installera och få med den gamla datan i XP läge"?

Till din mac eller en windows dator?

Jag menar att jag nu vill installera en windowspartion på min imac, där jag får med de filer som låg på min gamla dators windowspartion och som nu ligger på en extern hårddisk.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-26 17:32

Då måste du först installera windows genom bootcamp eller parallels eller liknande program och sedan föra över de dokument som du har på din gamla hårddisk.

Om det är program så måste du installera om dessa, det går inte att kopiera in i en ny installation.

Skit också! Det var det jag var rädd för. Har en massa program och det känns som att det skulle ta en mindre evighet att langa över dem. Men får se till att göra en ordentlig backup av windows nästa gång.

Ursprungligen av Snyltgäst:

Skit också! Det var det jag var rädd för. Har en massa program och det känns som att det skulle ta en mindre evighet att langa över dem. Men får se till att göra en ordentlig backup av windows nästa gång.

Ofta finns ju programmen i nya versioner och Mac-versioner.

Oftast bara frågan om att man skall föra över dokumenten/filerna bara.

Office finns ju för båda plattformarna.

Det mesta övrigt går att lösa.

vad är det för filer du kan behöva läsa/konvertera?

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-28 18:30

Vad är det för program så kanske vi kan tipsa om gratis program som du kan installera på din mac ?

Programmet heter ARcgis, mig vetligt så finns det inte för mac. Och jag måste använda mig av det programmet, är skolarbete...

1
Bevaka tråden