Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX Lion problem med extern monitor till MBP

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sen jag installerade Lion har jag haft problem med mina externa skärmar. Bilden visas som den ska, men ibland (ganska ofta faktiskt) så slutar applikationer på den externa skärmen att fungera. Gäller både program som Safari, Word, Evernote, Curio mm. Fönstret är kvar, men jag kan inte klicka på något. Om jag drar tillbaka fönstret till MBP:ns skärm funkar det som det ska.

Jag har en 15 tums MBP i7 2010.

Nån som vet hur man kan fixa det här? Jobbar nästan alltid med extern skärm, så detta är extremt störigt. På jobbet kör jag med VGA-koppling, hemma med DVI. Båda varianterna strular.

Har du uppdaterat till senaste Mac OS Lion version 10.7.1?

Ursprungligen av The Real Viking:

Har du uppdaterat till senaste Mac OS Lion version 10.7.1?

Japp! Allt uppdaterat. Har vidare upptäckt att så länge jag håller fönstren i den övre halvan av skärmen så funkar det. Drar man dem nedåt slutar de funka... Skumt

Ursprungligen av anderslager:

Japp! Allt uppdaterat. Har vidare upptäckt att så länge jag håller fönstren i den övre halvan av skärmen så funkar det. Drar man dem nedåt slutar de funka... Skumt

Skumt ja. Har du rapporterat det som en bugg till Apple?

Ursprungligen av The Real Viking:

Skumt ja. Har du rapporterat det som en bugg till Apple?

Nej, men det borde jag väl göra. Igår funkade det dock som det ska. Men inte idag...:-(

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-08-26 09:48

Jag har senaste Lion och iofs så funkar alla program på den externa skärmen (ACD 20" 2006) med MBP 15" (core2duo, 2009), men mouse gestures för navigering i webbläsarna försvinner om jag har programfönster på ACD. Så fort jag flyttar det till MBPs skärm så funkar det..

Har "uppgraderat" till Snow Leopard. Nu funkar allt.

1
Bevaka tråden