Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finderfönster ändrar storlek, alltid för små

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett väldigt irriterande problem med Finder och främst mappar. Varje gång jag öppnar en ny mapp eller Finderfönster så är det för litet, jag behöver dra upp det både vertikalt och horisontellt för att kunna se vad som finns i mappen. Jag har testat att förstora upp det till önskad storlek och sedan stänga ner fönstret, nästa gång jag öppnar det så är det kvar i samma storlek, allt bra så långt, men efter en tid är det som att den går tillbaka till default storleken och är alldeles för liten igen.

En annan skum sak är att min Dropboxmapp som jag har på skrivbordet går aldrig tillbaka till grundstorleken utan stannar kvar i den som jag har ställt in manuellt. Men en annan mapp med filmer ställer om sig stup i kvarten.

Någon som har en lösning så att man slipper att ställa om fönsterstorleken hela tiden?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-08-25 18:06

Kanske det andra inlägget på denna sida kan hjälpa?

Size of the Finder Window - The macosxhints Forums

Ursprungligen av mattiL:

Kanske det andra inlägget på denna sida kan hjälpa?

Size of the Finder Window - The macosxhints Forums

Som jag skrev så fungerar detta under en tid, men efter t.ex en period i sleepmode så är fönstrena förminskade igen. Jag fick tipset att radera en plist-fil för Finder för att se om detta löser problemet. Nu väntar jag för att se om detta löste problemet

1
Bevaka tråden