Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa iphone 4

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har haft problem med min iphone 4, skickade in den får några veckor sedan och har nu äntligen fått tillbaka den. Först så la jag in mitt sim-kort i telefonen, startade datorn och tryckte på återställ iphonen, problemet var att jag tydligen skulle ha det nya sim-kortet. Nu har jag lagt i det nya sim-kortet men hittar inte återställ knappen på itunes. Har en del dyra appar så oerhört tacksam för all hjälp jag kan få

//Koffas

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-24 18:12

Hm, vad är ditt problem egentligen?
Varför behöver du återställa för att du har stoppat i ett nytt simkort?

Senast redigerat 2011-08-24 18:25

Vill ha tillbaka alla applikationer som jag hade tidigare innan jag skickade iphonen till reparation, ska nämnas att jag fick en helt ny iphone.

Ska försöka skriva lite mer utförligt.

Hade problem med iphone 4 högtalaren och skickade in den via tre butiken i city, nu några veckor senare fick jag en helt ny iphone och ett sim-kort. Jag gick hem startade upp iphonen,stoppade i det gamla sim-kortet och startade upp itunes, där fanns det några olika möjligheter. bl.a. skapa en ny iphone och återställ iphonen eller något i den stilen. Tryckte på återställ och allt verkade gå igenom, inga program kom dock tillbaka och jag förstod att jag skulle använda det nya sim-kortet, stoppade i det nya sim-kortet men lyckas inte få upp återställ iphonen på itunes, där ligger problemet. Tacksam för all hjälp jag kan få.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-24 18:32
Ursprungligen av koffas:

Ska försöka skriva lite mer utförligt.

Hade problem med iphone 4 högtalaren och skickade in den via tre butiken i city, nu några veckor senare fick jag en helt ny iphone och ett sim-kort. Jag gick hem startade upp iphonen,stoppade i det gamla sim-kortet och startade upp itunes, där fanns det några olika möjligheter. bl.a. skapa en ny iphone och återställ iphonen eller något i den stilen. Tryckte på återställ och allt verkade gå igenom, inga program kom dock tillbaka och jag förstod att jag skulle använda det nya sim-kortet, stoppade i det nya sim-kortet men lyckas inte få upp återställ iphonen på itunes, där ligger problemet. Tacksam för all hjälp jag kan få.

Simkortet har inget med det att göra, tog du en backup innan du lämnade in telefonen?
I så fall är det bara att lägga in den.

Okej, men det är något som inte stämmer, har inte mina appar fast jag återställde den. Ska man ladda hem alla applikationer igen, fast de är gratis eller hur fungerar det?

Ursprungligen av koffas:

Okej, men det är något som inte stämmer, har inte mina appar fast jag återställde den. Ska man ladda hem alla applikationer igen, fast de är gratis eller hur fungerar det?

Har du inte överfört dina appar eller sparat de i en backup kan du "köpa" dem igen från App Store utan att betala. Viktigt är att du använder samma konto, annars får du givetvis betala igen.

Du kan ju fint i både itunes och app store få en lista på vad man köpt tidigare.
Så det är bara att välja det man vill ha från listan om du nu inte har en backup.

Prövat ringa 3's KS?
Alternativt återställa den i DFU-läge.. För så länge du gjorde en säkerhetskopiering (backup) så är det som sagt bara att återställa från den.. Kanske behöver du klicka på Synka igen efter att du återställt den för att få över allt..

Börja med att öppna upp iTunes när du har din iPhone inkopplad.
Högerklicka på din iPhone i den vänstra spalten och välj något som heter i stil med eller liknande "Överför inköp", så kommer det att laddas hem igen, det du köpt från ditt iTunes-konto och sedan är det bara synka in dom på din iPhone utan att du behöver betala för dom igen.

1
Bevaka tråden