Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa stulen dator som återfåtts av Polisen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er goda forumdeltagare
Skulle behöva er hjälp. I början av juli blev jag bestulen på två bärbara mackar, från ett hotellrum i Eskilstuna.

Tro det eller ej, men två veckor senare återfanns de i en bil i Malmö och jag fick igår tillbaka dem från Polisens beslagsenhet.

På den ena av datorerna har ett nytt administratörskonto skapats och jag kommer inte åt att formatera om och installera Snow Leopard på nytt.

Har letat på forumet och på Apples hemsida ett par timmar utan framgång.

Tänkte därför be om hjälp av någon som har mer koll än jag.

Tackar på förhand!

MVH
Hasse

Hur menar du med att du inte kommer åt att installera Snow Leopard på nytt? Har gärningsmannen satt ett firmware-password?

Jag är ganska ny på mac, så jag vet inte hur man gör för när jag stoppar in startskivan för att installera så ber den om ett administratorlösenord som jag inte har för att kunna gå vidare med installationen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-23 23:48

Håll nere C när du startar datorn, då startar den på skivan och struntar i Adminlösenordet.
Du får hålla nere länge....

Håll nere C när datorn startas, så startar den från installations-DVDn. Då ska det inte komma upp någon fråga om lösenord.

Såvida det inte handlar om ett firmware-password, som Tobias frågar om i inlägg #2.

Berätta gärna lite mer detaljer om vad den frågar efter, så att vi kan reda ut vilken typ av lösenord det är som efterfrågas.

Kolla också så att det är rätt installationsskiva du använder. Antingen installationsskivan som medföljde den datormodellen, eller en s.k. retail-skiva.

Tack alla ni vänliga och kunniga, nu håller jag på att installera ett nytt operativ...

Bästa hjälpen!

1
Bevaka tråden