Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ser inte alla mina kalendrar i iCal som jag skapat i Google Cal.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har mail, kalender och kontakter synkade med Exchange från mitt Googlekonto till iPhone och Mac. Allt har funkat finnemang tills jag i Google Cal lade till en till kalender under "Mina kalendrar" som jag använder till jobbet.

Lyckades få till synkningen i iPhonen via m.google.com/sync och sedan markera jobbkalendern där, men jag går bet på att få in jobbkalendern till iCal. Borde den inte komma fram i iCal under mitt gmail-konto? Det är ju inget ombud vad jag förstår utan en till kalender i min Google Cal.

Lägger du till uppgifterna i iCal även? Lägg till samma uppgifter som du lade in i din iPhone, dvs Gmail för exchange.

Provade det, men då står det att min emailadress inte hittas/funkar.
Går det att göra på ngt annat sätt?

Ursprungligen av Fille_jr:

Provade det, men då står det att min emailadress inte hittas/funkar.
Går det att göra på ngt annat sätt?

Då har du angett uppgifterna felaktigt.

Har provat allt känns det som, också med olika serveradresser såsom google.se, google.com, gmail.com, men ingen funkar.
Finns inge Gmail för exchange att välja, finns bara Google, Exchange 2007 eller Automatiskt.

Väljer du Exchange (och inte gmail) och anger det enligt denna sida?

Länken du skrev är för iCal i iPhone. I min iPhone funkar allt som det skall, det är i iCal i macen jag inte får till det.

Ursprungligen av Fille_jr:

Länken du skrev är för iCal i iPhone. I min iPhone funkar allt som det skall, det är i iCal i macen jag inte får till det.

Jag vet, dock är det samma uppgifter som du ska uppge.

EDIT: Skumt. Får det inte att fungera själv Kan iofs inte heller ställa in jobbets exchange server...

Senast redigerat 2011-08-23 22:22

Denna text kommer upp, när jag väljer Exchange 2007 och bara fyller i mitt lösen (allt annat är ifyllt) och namnger kalendern:

Exchange-servern "gmail.com" svarar inte. Kontrollera nätverksanslutningen och att serverns namn är korrekt. Annars kanske servern inte är tillgänglig just nu

Nätverksanslutningen är ju uppenbarligen inget fel med. Servernamnet har jag provat att ändra till google.com, .se etc (se ovan inlägg). Att servern inte är tillgänglig verkar konstigt för typ 5:e dagen i rad och i min iPhone funkar allt som det skall.

Ursprungligen av Fille_jr:

Denna text kommer upp, när jag väljer Exchange 2007 och bara fyller i mitt lösen (allt annat är ifyllt) och namnger kalendern:

Exchange-servern "gmail.com" svarar inte. Kontrollera nätverksanslutningen och att serverns namn är korrekt. Annars kanske servern inte är tillgänglig just nu

Nätverksanslutningen är ju uppenbarligen inget fel med. Servernamnet har jag provat att ändra till google.com, .se etc (se ovan inlägg). Att servern inte är tillgänglig verkar konstigt för typ 5:e dagen i rad och i min iPhone funkar allt som det skall.

Har du följt guiden från Google?
Get Started with CalDAV - Google Calendar Help

Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag vet, dock är det samma uppgifter som du ska uppge.

EDIT: Skumt. Får det inte att fungera själv Kan iofs inte heller ställa in jobbets exchange server...

Nä, det är väl inte alls samma, se min länk ovan.

Yes! Nu verkar det funka. Det var Delegering som jag hade missat. Klickade i alla ombud nu och de verkar stämma med de jag har i Google Cal.

Tack för hjälpen!

Ok, jag kollar. Men är inte CalDAV något annat än Exchange? En annan typ av synk/format?

Ursprungligen av Fille_jr:

Ok, jag kollar. Men är inte CalDAV något annat än Exchange? En annan typ av synk/format?

Jo, men vad jag vet kan inte iCal i Mac OS X hantera Exchange-kalendrar.

edit: Kul att det löste sig.

Ursprungligen av keptang:

Jo, men vad jag vet kan inte iCal i Mac OS X hantera Exchange-kalendrar.

Det var vad jag också kom fram till sist jag undersökte saken. Hade det funnits stöd hade Google antagligen inte använt CalDAV i sin guide (som keptang länkade ovan).

1
Bevaka tråden