Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tillverkar en billig iPhone 4

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt uppgift i DN tillverkar Apple en budgetversion av iPhone 4, som kan vara redo för leverans inom några veckor:

Läs mer här
Apple tillverkar billig Iphone 4 - DN.SE

Personligen tycker jag nog att det är olyckligt om detta visar sig vara korrekt. Det känns inte helt OK om Apple börjar ge sig in i ett lågprissegment för att möta efterfrågan på billiga och små telefoner.

Man gör nog som vanligt, tillverkar tidigare versionens iPhone med 8GB lagring och säljer den billigare än nya versionen (5/4Gs).

Ursprungligen av keptang:

Man gör nog som vanligt, tillverkar tidigare versionens iPhone med 8GB lagring och säljer den billigare än nya versionen (5/4Gs).

Det vore däremot helt OK. Jag sitter och väntar på att få ett lägre pris på iPhone 4. Spelar inte så stor roll om utrymmet minskar.

Det enda som är budget med den (enligt alla ryktessiter) är att den har 8 GB, ingen annan skillnad. Men vi får se.

EDIT: Damn, keptang var snabbare.

Annat som skulle kunna vara sämre är skärmen, kameran och borttaget wifi. Jag tror inte det bara handlar om att ge sig in i ett lägre prissegment, utan även om att göra den ordinarie telefonen mer attraktiv.

"Ja, jag har också en iPhone. Fast den dyra."

För vilken marknad kan man fundera på också, inte säkert attt den kommer säljas här om det är fakta med en 8gb. (Hur man nu ska klara sig på 8gb).

Ursprungligen av Chaosstar:

För vilken marknad kan man fundera på också, inte säkert attt den kommer säljas här om det är fakta med en 8gb. (Hur man nu ska klara sig på 8gb).

Använder 7,8GB i min iPhone 4 så det går nog utmärkt.
Använder egentligen mer än jag behöver..

Streama är trevligt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-23 21:19
Ursprungligen av Chaosstar:

För vilken marknad kan man fundera på också, inte säkert attt den kommer säljas här om det är fakta med en 8gb. (Hur man nu ska klara sig på 8gb).

Alla andra modeller har sålts med 8Gb, tror att även iPhone 4 kommer med denna storlek.

Det här känns faktiskt jävligt skumt. Vad ska Apple ha en iPhone4 med mindre lagring i?
Sålänge det bara är det som är skillnaden säller jag mig och applåderar. Med Spotify i mobilen fyller jag nog på sin höjd 5-6 gig eller sådär.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-24 09:55
Ursprungligen av PeeMaN:

Det här känns faktiskt jävligt skumt. Vad ska Apple ha en iPhone4 med mindre lagring i?

För att "allt" från och med iOS5 kan lagras i iCloud.

(Eller Spotify för fritänkare)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-23 21:46

Jag tänkte först också på att det är inte Apple, sälja billiga grejor, för liten vinst. Men det drar förstås in mer folk till AppStore, och det är väl där de verkligen drar in pengarna. Så kanske.... även om jag inte gillar det.

Ursprungligen av kenjon:

Jag tänkte först också på att det är inte Apple, sälja billiga grejor, för liten vinst. Men det drar förstås in mer folk till AppStore, och det är väl där de verkligen drar in pengarna. Så kanske.... även om jag inte gillar det.

Steve kommer säkert förklara på eventet så att alla fanbois hurrar i slutänden!

1
Bevaka tråden