Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 5.1 hittar inte FlashPlayer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-20 23:40

Jag kan inte lösa mitt problem som är att Safari 5.1 inte kan spela några Flashplayer filmer (typ youtube) trots ominstalleringar av såväl Flashplayer som Safari. I Firefox är det inga problem. Kör 10.6.8.
Är det någon som vet hur jag kan fixa det?

Vilken version av Flash, beta 11 verkar fungera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-21 09:36

Flash 10.3.183.5 är den versionen jag laddat ner. Hur hittar jag betan?
En fråga om Safari: Är det någon av inställningarna "Öppna i 32 bitars läge" och "Öppna med Rosetta" som skall vara i kryssad?

Ursprungligen av bach:

...Hur hittar jag betan?...

Adobe Flash Player 11 Beta for Desktops | applications, content and videos - Adobe Labs

Ursprungligen av bach:

...Är det någon av inställningarna "Öppna i 32 bitars läge" och "Öppna med Rosetta" som skall vara i kryssad?

Rosetta - nej.

Men prova med 32 bitars om det blir någon skillnad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-21 15:28

Tack för hjälpen men trots installerad beta är det tyvärr ingen skillnad.. Verkar helt mysko att det fungerar fläckfritt i Firefox men att Safari hela tiden säger att jag måste installera FlashPlayer så fort jag klickar på en filmfil. ??

Du skriver bara att du provade beta-versionen. Du nämner inte om du provade 32-bitars-läget.

Nästa tips:
Radera alla spår av Flash. Se verkligen till att få bort allt. Och installera sedan om Flash.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-08-21 17:37

Testa att tömma cache filer...

Gå till meny uppe Safari och välj Töm cache. Starta om Safari.

1
Bevaka tråden