Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket klarar Airport Extreme att leverera?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har blivit lite positivt överaskad de senaste dagarna. Bostadsrättsföreningen uppgraderade vårt internet. Har nu GB internet. När jag kör in kabeln direkt i datorn för jag 967 Mbit/s vilket är toppen . Dock blir jag mer förvånad över resultatet via Airport. 210 Mbit/s låter väldigt mycket. Har gjort testen flera ggr olika dagar och får liknande resultat. Detta dock endast om jag sitter i matsalen där routern står. I övriga rum ligger det på 75 - 110 Mbit/s.
Har inte hittat vad den ska kunna leverera. Tycker dock att detta är anmärkningsvärt snabbt.

T-son

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-08-20 20:30

Den ska klara upp till 300 Mbit/s trådlöst och 1 Gbit/s trådat, så det låter som du ska vara nöjd.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-08-21 21:41
Ursprungligen av Vassius:

Den ska klara upp till 300 Mbit/s trådlöst och 1 Gbit/s trådat, så det låter som du ska vara nöjd.

Nja, det där är länkhastigheter som du beskriver. Sedan är det en annan sak vilket routingprestanda som den har. Oftast mycket lägre...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-08-21 21:42
Ursprungligen av frazze:

Nja, det där är länkhastigheter som du beskriver. Sedan är det en annan sak vilket routingprestanda som den har. Oftast mycket lägre...

Just därför skrev jag "upp till".

  • Medlem
  • 2011-09-03 09:34

Tycker också att den fungerar mycket bra. Har haft flera olika trådlösa och trådade routrar från Netgear förr och Airport Extreme är nog det bästa jag ägt på den här fronten. Har 100/10 från BBB och får så här bra resultat när jag kör trådlöst.

1
Bevaka tråden