Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att installera 10.7 om man har 10.4.11

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken säger har jag försökt installera 10.7 på min MBP 15" 2.16 duo core 3GB ram.
Har provat med att köra från disken jag sparade den på när jag köpte den. Funkar inte. "Du kan inte använda programmet "Installera Mac OS X Lion" med den här versionen av Mac OS X".
Samma resultat om jag lägger den på skrivbordet.
Hur går jag till väga för att få Lion i båda datorerna?

T-son

Första kravet för att installera Lion är att du har Snow Leopard.
Andra kravet är lägst Core 2 Duo.
Båda dessa kraven gäller. Om ett eller flera inte uppfylles - går det inte.

Om jag förstår rätt så är Snow Leopard en uppgradering av Leopard. Innebär det alltså att jag måste köpa Leopard därefter uppgradera till Snow Leopard för att sedan installera Lion??
Datorn har Intel Core 2 Duo så där är inte problemet.

// T-son

Ursprungligen av Joacim T-son Torkelson:

Om jag förstår rätt så är Snow Leopard en uppgradering av Leopard. Innebär det alltså att jag måste köpa Leopard därefter uppgradera till Snow Leopard för att sedan installera Lion??
Datorn har Intel Core 2 Duo så där är inte problemet.

// T-son

Det är nog en liten miss i protokollet. Snow Leopard är ett eget. Det är ett krav. Sök under Lion i detta forum så hittar du mer kött på benen om detta "problem" som många råkat ut för.

Ursprungligen av Joacim T-son Torkelson:

Om jag förstår rätt så är Snow Leopard en uppgradering av Leopard. Innebär det alltså att jag måste köpa Leopard därefter uppgradera till Snow Leopard för att sedan installera Lion??
Datorn har Intel Core 2 Duo så där är inte problemet.

// T-son

Snow Leopard (10.6) är fristående ifrån Leopard (10.5), så det räcker om du först intallerar 10.6 för att sedan installera 10.7.

  • Medlem
  • 2011-08-20 18:48

Om du har en Core 2 Duo så kan du installera Lion genom att lägga det på ett USB-minne eller liknande och göra en ren installation. På detta sätt slipper du ta omvägen via Leopard/Snow Leopard. Instruktioner på hur man lägger det på ett minne finns här på sidan eller google.

Ursprungligen av Dalle:

Om du har en Core 2 Duo så kan du installera Lion genom att lägga det på ett USB-minne eller liknande och göra en ren installation. På detta sätt slipper du ta omvägen via Leopard/Snow Leopard. Instruktioner på hur man lägger det på ett minne finns här på sidan eller google.

Det var vad jag trodde att jag kunde göra det är dock då jag får ovanstående meddelande.
T-son

Förmodligen har du gjort fel när du har lagt ut Lion-installationen på USB-minne eller extern hårddisk.

Det är en speciell fil - som ligger inne i installationspaketet - som du ska använda. Om du tar hela installationspaketet så är det anpassat för att köras i Snow Leopard. Men om du plockar ut själva installationsfilen så ska det funka.

Här finns en instruktion i 6 lätta punkter:
[How to] Install OS X Lion from USB Pen Drive or DVD (Clean Install) | The Apple Daily

1
Bevaka tråden