Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac smygtittar på Apple Concept Store Stockholm

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-02 22:54

Jag var där idag och fingrade på en iBook. Killen jag pratade med var trevlig. Men han var nog lite stressad eftersom han var ensam i butiken och det var ett antal kunder där samtidigt.

Jag tycker att det var väldigt bra ordnat där inne. Man kunde känna på alla modeller som Apple har. 17"-modellen var klart fräck!

Någon som har en bild på hur affären ser ut nu i "öppet skick"? Tycker inte riktigt man får någon uppfattning om hur det ser ut på bilderna 99mac tagit. ser helt stökigt ut

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-05-07 22:58

Jag var inne den 26/4.
Apple har ju varit med och planerat inredningen. Tanken är inte att sälja över disk utan mer för att visa varorna på plats. De kommer inte att lagerföra varor så man måste beställa.
Men det kan ju inte vara fel att det
åtminstone finns ett ställe i Sverige som kan visa upp hela sortimentet.

då får man väl åka upp till stockholm (ca 30 mil) för att klämma på nya iPoden

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2003-06-18 14:31

Den erfarenheten av Core jag har är helt bedrövlig. Det var nästan så att jag fick böna och be för att få köpa bara EN dator, trots att jag har reg firma (i och för sig EF, men ändå). Jag köpte till sist av annan leverantör istället. Mycket lustigt beteende, så man känner sig ju lite skeptisk. Det är jätteviktigt att det är bra personal.

Alla macanv är ju väldigt vana att köpa sina prylar på postorder och har därför blivit vana vid de priserna. Om det är markant dyrare i butiken kommer den bara att fungera som ett ställe man går för att klämma på prylarna och förhoppningsvis prata med en kunnig person (kanske tom trevlig) för att till sist köpa det man vill ha hos sin vanliga leverantör.

Första-gångs-köpare köper säkert dock sin dator där. Det är bra att det finns en butik med alla spel, program etc så att de ser vad för brillianta lösningar det finns på mac-plattformen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 14:40

Jag har mött samma arroganta inställning hos andra Mac-återförsäljare. I Sverige är konsumenten verkligen inte kung. Men sådana företag brukar inte överleva.

InLifes inställning till kunder är sorlig.

1. Ringer upp tänkte fråga om ett PB köp. Och få ett offertförslag. Säljaren var allmänt arrogant och sade att han inte hade tid för att han skulle fixa fakturor(!) lycka till att ha några fakturor alls med den inställningen.

2. Butiken. Säljarna inte ett dugg intresserad av att det är en kund i butiken. Utan nästan gömmer sig. Allmänt okunniga, och vet inte ens vad en Jogshuttle och FCP tangentbord är för något. Till skillnad mot Macoteket. I övrigt så var det sömmningt och rätt så otrevligt bemötande där.
Min bror får offert senare, där dom har fel saker på offerten. Vid samtal med dom, så kommer det fram att dom inte visste vad det var för produkter, utan att dom gissade. Igen, Macoteket hade inga problem.

InLife är lite "hej, kom och hjälp mig" tyvärr.

Bevaka tråden