Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Identifiera extern HDD modell

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag köpte för några veckor sedan en extern HDD, WD Elements 1,5 TB, fungerar finfint, men jag skulle vilja luska reda på vad det är för sorts HDD som sitter i.
Till windows vet jag att det finns program som luskar reda på detta åt en så att man inte behöver öppna upp kabinettet, något jag vill undvika att göra. Jag undrar därmed om det finns motsvarande program till mac?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-18 11:00

Det är troligtvis en WD15EARS som sitter i.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-18 11:08

Äpplet : Om den här datorn : USB, klicka på din externa hårddisk.

Tack för svar,

Får inte fram informationen i fråga under äpplet, jag får fram diskens serienummer, men inte vad det är för modell av disk som sitter i.
Det kan vara en green, en black eller en serverdisk i kabinettet. Blir till att maila WD och se om de vill svara mig

Det är alltid en green i WD externa diskar nu för tiden.

Inte enligt de som köpte från El-Giganten under samma rea som mig, där har många fått black diskar, många fick green diskar och en del fick någon server/raid disk.

Jag har öppnat varenda extern WD disk jag köpt med tiden.
Och inte en enda gång på 3 år har diskar från 250GB-1TB (en 7-8st) varit något annat än green.

Både elements och essential.

Men klart möjligt att det finns annat i. Det skall jag inte sticka under stolen.

1
Bevaka tråden