Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.7.1 släppt!

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-16 22:20

What's included?

The OS X Lion v10.7.1 Update is recommended for all users running OS X Lion and includes general operating system fixes that enhance the stability and compatibility of your Mac, including fixes that:

• Address an issue that may cause the system to become unresponsive when playing a video in Safari.
• Resolve an issue that may cause system audio to stop working when using HDMI or optical audio out.
• Improve the reliability of Wi-Fi connections.
• Resolve an issue that prevents transfer of your data, settings, and compatible applications to a new Mac running OS X Lion.
• Resolve an issue in which an admin user account could be missing after upgrading to OS X Lion.

Ingen fix på Mission Control än. Horribelt!

Ursprungligen av PeeMaN:

Ingen fix på Mission Control än. Horribelt!

Som skulle åtgärda vadå?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Som skulle åtgärda vadå?

http://www.99.se/mac-os-x/288424-lion-vilka-buggar-problem-har-ni-stott-pa.html#post2007461

OK. Följdfråga ställd i den tråden.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-20 11:51
Ursprungligen av PeeMaN:

Ingen fix på Mission Control än. Horribelt!

Det finns fler problem med MC som inte har fixats... Jag har t.ex. tre skärmar och åtta "spaces" aktiverade. På en av skärmarna har jag ett par program som är inställda att visas där i samtliga "spaces". Efter varje omstart av datorn visas de dock endast i "space 1". Inställningen ser fortfarande korrekt ut men måste tas bort och läggas till igen för att åter få effekt. Detta var aldrig något problem i Snow Leopard.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-16 22:45

Det här med att de släpper separata uppdateringar för nysläppta datorer istället för delta-uppdateringar?

  • Medlem
  • 2011-08-16 22:45
Ursprungligen av acke:

• Resolve an issue that may cause system audio to stop working when using HDMI or optical audio out.

Hoppas det betyder att man kan välja mellan HDMI och optical out. (Men det låter ju inte så på formuleringen)

Skönt - fixade problemet med min Macbook mid 2010 som inte kunde ansluta till internet via wifi efter vila ( var tvungen att slå av/på wifi varje gång )...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-17 07:33

Hoppas få tillbaka min MBP med nytt logikkort idag. Förhoppningsvis löser det mina problem med att den fryser och krashar och startar om. I kombination med 10.7.1 givetvis, kunde inte se något direkt relaterat till just det dock.

ok här

men jag hade inga problem tidigare

PP

Synd att de inte fixat problemet med fullscreen apps när man kör dubbla skärmar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-17 10:46
Ursprungligen av Raumschiff:

Synd att de inte fixat problemet med fullscreen apps när man kör dubbla skärmar

Mycket illa. Förstår inte hur man tänkte här.

Ursprungligen av Raumschiff:

Synd att de inte fixat problemet med fullscreen apps när man kör dubbla skärmar

Håller med, men är det klassat som ett "problem" av Apple då? Eller är det bara så dom vill ha det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-17 12:42
Ursprungligen av Marcus_R:

Håller med, men är det klassat som ett "problem" av Apple då? Eller är det bara så dom vill ha det?

Eventuellt att man har detta som ett val. Jag skulle säga som man gör nu gör funktionen obrukbar på system med flera skärmar. Tanken är ju att maximera bildytan, inte halvera den. Jag kan inte förstå logiken i hur Apple gjort nu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-17 11:08

En del småsaker i Finder verkar ha blivit fixat. Färgmärkningen av mappar fungerade inte 100% tidigare, verkar vara löst nu. Ibland gick det inte heller att dra filer i Finder den ville markera flera istället då, verkar också vara löst.

Denna uppdatering fixade inte mina problem i alla fall..
https://discussions.apple.com/message/15885130#15885130

Det är fortfarande dubbla "ordna efter" menyer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-18 09:15

Mac OS X 10.7.1 gömde min ~Biblioteks mapp igen.
Spelar ingen större roll då man enkelt kan få fram den genom alt-tangenten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-18 09:20

Gillar att Finder kommer ihåg storleken på mapparna senaste gången det uppgraderades i grått. Sparar tid.

Mina problem med att den inte hittar WiFi efter vila kvarstår

Fick faktiskt kernel panic på min MacBook (Late 2007) vid omstarten efter uppdateringen installerats. Men den har fungerat bra sedan dess och Wifi verkar mer stabilt även om jag inte hade några jätteproblem innan. Jag misstänker att min kernel panic kan ha haft att göra med en Perianuppdatering som kördes samtidigt och som ballade ur på något vis... Får väl se om det återkommer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-18 16:53

Mac OS X 10.X.1 är alltid tråkiga uppdateringar. Mac OS X 10.x.2 är när det händer något.

Ursprungligen av acke:

Mac OS X 10.X.1 är alltid tråkiga uppdateringar. Mac OS X 10.x.2 är när det händer något.

Hur länge brukar man få vänta på den?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-18 17:42
Ursprungligen av eskimo:

Hur länge brukar man få vänta på den?

*Svävande svar* Tills iCloud är färdigt för allmän release. September-Oktober låter vettigt.

Ursprungligen av joakimo:

*Svävande svar* Tills iCloud är färdigt för allmän release. September-Oktober låter vettigt.

Ah, såklart! Hade glömt iCloud.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-18 16:59

För mig kändes denna uppdatering "Rolig", då jag hade några få men irriterande buggar i Finder som jag blev av med. Även dessa buggar jag hade tidigare förtog lite av upplevelsen för mig.
Nu önskar jag mig att animationerna i Lion blir lite mjukare.

Detta är nog första gången jag blivit besviken på ett nytt operativsystem från Apple. Min snabba och grymma 27" iMac har helt plötsligt blivit långsam och tråkig. Det var den aldrig med Snow Leopard.

Senast redigerat 2011-08-20 16:15

Upptäckte nu att sammanfogning (merge) av mappar inte funkar i min 10.7.1. Jag ser den gamla vanliga dialogrutan. Någon som har samma problem?

Så här ska det se ut

http://common5.ziffdavisinternet.com/util_get_image/26/0,1425,i=264174&sz=1,00.jpg

1
Bevaka tråden