Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPig tar inte min iPhone 4?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte mig en iPig IPIG IPOD/IPHONE - YouTube

Enligt hemsidan (svensk) ska den passa för iPod men även för iPhone.
Fick hem grisen idag och sätter i min iPhone 4, det kommer då upp en ruta på telefonen att denna enhet inte är optimerat för denna iPhone.

När jag avfärdar det meddelandet o slår på musiken i telefonen så spelas den trots det upp musiken i iPigen. Problemet jag har är bara meddelandet, känns inte ok att sätta i telefonen i docken då det står sådär. Kan jag förstöra telefonen på något sätt?

När jag kollar videos på youtube så verkar alla ha fått med olika dock hållare till sin iPig, för iPod, iPhone etc...Detta fick inte jag.. märkligt tycker jag.

Någon som har lite info på detta med att sätta i telefonen i docken även fast man får meddelandet? Bra? dåligt?

Det är nog inte farligt, men säger de att den uttryckligen skall fungera med just iPhone 4? Lite falsk marknadsföring i så fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-17 04:13

Problemet är att telefonsignalerna i en GSM-telefon ofta hörs i aktiva högtalare om de inte är speciellt skärmade. Det där digitalknattret som blev så vanligt för några år sen...
Sen tror jag också att tillverkare måste licensiera sin produkt med Apple för att slippa varningen. Det kanske är en ekonomisk fråga? Funkar det så är det väl bara att köra på. Jag laddar min iPhone i en gammal Apple iPod-docka. Telefonen klagar, men laddar finfint.

Det är ingen fara att använda tillbehör även om telefonen klagar på det. Det händer titt som tätt, speciellt med äldre tillbehör och nyare modeller av iPhonen, men de funkar ändå ihop.

Jag har en iPhone 3G och en iPod-högtalare från Bose. Funkar jättebra, men mycket riktigt kommer det där meddelandet upp när enheten stoppas in. Petar man bort det är det inga problem, har hänt enstaka gånger att det prasslat lite när data passerat (?). Jag oroar mig inte så mycket, vi köpte den ursprungligen för våra respektive iPod nano. Kör på.

Skönt och höra, tack så mycket!

1
Bevaka tråden