Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere (2011-08-17)

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är på gång tror ni?

More bang for the buck!

Vild gissning men dom kan behöva något som tar bort fokus från Googles affär med Motorola häromdagen och då räcker det inte med något liknande Netflix eller annan streaming av långfilmer.

Ursprungligen av Olle@mac:

Vild gissning...

Även om Apple skulle köpa Nokia (aldrig!) eller göra något annat "strategiskt" finns det väl ingen anledning att stänga Apple Store?

Det brukar vara nya produkter (kul!) eller systemunderhåll (antiklimax).

Tror du dom klämt fram något på så kort tid?
Har dom kanske ett lager med sensationer och annat släpp som dom kan använda för att "ta bort focus" från annat?
Eller är det kanske så att produkterna tas fram under låååång tid och att släppen planeras och synkas i månader?

Ursprungligen av Olle@mac:

Vild gissning men dom kan behöva något som tar bort fokus från Googles affär med Motorola häromdagen och då räcker det inte med något liknande Netflix eller annan streaming av långfilmer.

En av följande två produkter jag kan tänka mig att uppdateras idag, då Apple Store är nere:

  • Mac Pro

eller

  • Mac Book Pro

andra tänkbara produkter men knappast troligt:

  • Apple TV

  • TV (Apple branded)

Ursprungligen av The Real Viking:

...
andra tänkbara produkter men knappast troligt:

  • Apple TV

  • TV (Apple branded)

Det ryktas om just en Apple TV idag på 9to5mac. Men en en ny Mac Pro vore mycket roligare.

Nya Mac Pro vore en rolig överraskning.

Apple köper Nokia

Skulle de släppa något sådant utan åtminstone en pressrelease innan?

Jag tror snarare på det uppdaterade Lion eller något liknande...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-17 15:46

Butiken verkar snarare "död" än "nere för uppdatering". Vi får väl se om det bjuds på godis!

Ja, oftast död. Men ibland når man fram till uppdateringssidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-17 15:55
Ursprungligen av M. Sundbom:

Ja, oftast död. Men ibland når man fram till uppdateringssidan.

Där ser man!

En ny Mac Book Pro och jag springer ner till glasbanken och köper Champage, och datorn så klart!!

Mumma!

Hela sidan är ju nere, brukar aldrig vara så vad jag minns i alla fall.

Nu är den uppe igen, inga förändringar vad jag kan se...

Och nere igen...

Hackad?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2011-08-17 19:29

Har inte riktigt varit med det sista, men är den här ny för idag?
OS X Lion USB Thumb Drive

Ursprungligen av ntg:

Har inte riktigt varit med det sista, men är den här ny för idag?
OS X Lion USB Thumb Drive

Den kom igår.

Apple Starts Selling $69 OS X Lion USB Thumb Drive - Mac Rumors

OM det är så att butiken stängs ner globalt bara för att lägga eller ändra till en och annan produkt - så kan man ju undra vilken affärsdatabasmotor dom kör med. Är den från 1992?
Inga andra netstores i världen stänger ner sina sajter för att ändra något. Inte ens min privata lilla sajt behöver stängas ner för att jag ändrar något.

Ursprungligen av Zimmerman:

OM det är så att butiken stängs ner globalt bara för att lägga eller ändra till en och annan produkt - så kan man ju undra vilken affärsdatabasmotor dom kör med. Är den från 1992?
Inga andra netstores i världen stänger ner sina sajter för att ändra något. Inte ens min privata lilla sajt behöver stängas ner för att jag ändrar något.

Kan ju också handla om att skapa hype. Du ser ju vilken action det blir i Macbloggosfären varje gång Apple tar ner butiken...

Aha...där har vi det nog. Tänkte inte på det. Att inte andra kopierat tricket beror väl på att ingen bryr sig om deras sajter är nere ibland :-D.
Apple har en hype i sig själv som gör att dom kan köra trick som andra inte kan köra - hypetrick som bara redan superhypade kan använda :-D. T.ex. frånvaron av info och sparsamt med reklam. Apple är - oavsett vad man rycker om det - idag i en absolut unik situation. Varumärket har en sådan styrka att det inte ens går att jämföra med andra. Skulle t.ex. Coca-Cola - ett annat starkt varumärke - dra ner på reklamkontot så skulle dom gå under inom kort och Pepsi ta över.

Ursprungligen av Capeman:

Kan ju också handla om att skapa hype. Du ser ju vilken action det blir i Macbloggosfären varje gång Apple tar ner butiken...

Ursprungligen av Capeman:

Kan ju också handla om att skapa hype. Du ser ju vilken action det blir i Macbloggosfären varje gång Apple tar ner butiken...

Jo fast nu var den ju nere på riktigt, inget "we'll be back soon.".

Ursprungligen av Chaosstar:

Jo fast nu var den ju nere på riktigt, inget "we'll be back soon.".

Javisst, men jag skrev ju bara ett svar på Zimmermans inlägg om varför de tar ner onlineaffären varje gång de uppdaterar den.

  • Medlem
  • 2011-08-17 20:12

Jag tror att något är fel då man annars brukar komma till en sida som säger dom uppdaterar och snart är tillbaka.
Det andra som de kan vara är ny MBP då jag beställde en igår, haha.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-08-17 20:14

Apple's Online Store Gets More Social With Twitter and Facebook Links - Mac Rumors

Following today's mysterious downtime for Apple's online stores, users have been scouring the store pages to look for any changes. While the store remains largely unchanged with no major new product offerings, Apple does appear to have made one small change to its Mac Pro model selection page, changing the "select" button for each model into a combination button with a drop-down section allowing users to post a link to the configuration to Twitter or Facebook.

Ja det kändes ju väldigt viktigt att stänga ner hela butiken för detta.

  • Medlem
  • 2011-08-17 20:32

Uppe igen nu, ser inget uppenbart nytt.

Ursprungligen av jls:

Uppe igen nu, ser inget uppenbart nytt.

Se ett par inlägg ovanför ditt.

1
Bevaka tråden