Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbord till iPad - trådlöst eller med dockan?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-11 08:43

Kan ikte bestämma mig för om jag ska ha apples trådlösa tangentbord eller det med docka där tangentbord och ipad sitter ihop. Ska mest använda tangentbordet i soffan för att chatta eller skriva kortare mail och foruminlägg.

Nackdelen med dockan är att ipaden måste stå upp på högkant samt att jag kanske blir slö och lämnar den i dockan varpå ipaden tappar lite av sin flexibilitet.

Nackdelen med trådlöst är att det lär bli krångligare när man sitter i soffan att ha både ipaden och tangentbordet när händerna vilket faktiskt är huvudsaken.

Just nu lutar det åt dockalternativet. Vad är era erfarenheter?

Jag har inte provat den dockade varianten, men har det trådlösa tangentbordet och det fungerar väldigt smidigt och bra. Att sitta med tangentbord och iPad i soffan verkar osmidigt oavsett modell tror jag, men med det trådlösa kan du ju välja att lägga iPaden i soffan eller ställa på soffbordet och ha tangentbordet i knät. Det trådlösa ger dig fler användningsområden, den dockade varianten är ju väldigt låst om du skulle vilja använda det till något annat.

Håller med Scarecrow. Jag har ett trådlöst apple-tgb, och den använder jag både till min iPad och min Macbook. Fungerar mycket bra. Tror det blir klumpigt med iPad-dockan och så är det itne lika flexibelt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-11 10:40

Kanske kan detta vara kompromissen jag söker.

iPadfodral med tangentbord från ZAGG

Ursprungligen av baller:

Kanske kan detta vara kompromissen jag söker.

iPadfodral med tangentbord från ZAGG

ZAGG har kommit med nytt sen dess, se deras sida: iPad Accessories | iPad 2 Accessories & Gadgets | ZAGG

ZAGGkeys SOLO som kommer snart ser ganska trevligt ut.
ZAGGkeys SOLO iPad Keyboard | iPad 2 Wireless Bluetooth Keyboard | ZAGG

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-11 10:26

Håller med om era argument om det är så att man ska skriva en längre text. Men om man vill surfa och skriva korta msn-meddelanden så måste man ju ha iPaden nära händerna för att byta mellan apparna, klicka på länkar, scrolla på sidorna osv och då kan man inte ställa den på soffbordet. Det skulle bli vädligt mycket flyttande på ipaden mellan bordet och soffan.

Det trådlösa är mer allround men för mitt primära användingsområde känns det som att dockan passar bättre. Själva dockan har lite tyngd så den går nog att ställa på en kudde i knät.

Alternativt om man har ett trådlöst och någon form av ställning som man kan lägga tangentbordet i och som håller upp ipaden likt dockans funktion. Finns det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-11 13:28

Snyggt keptang!

Hittar ingen svensk återförsäljare. Finns det ens med svenska tangenter?

Ursprungligen av baller:

Snyggt keptang!

Hittar ingen svensk återförsäljare. Finns det ens med svenska tangenter?

Nope, jag frågade ZAGG förut och då hade man inga planer på svensk/nordisk layout tyvärr.

Nu vet jag inte vilken iPad du har, men dockan med inbyggt tangentbord är väl bara för första generationens iPad. iPad 2 passar väl... Sådär?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-11 14:43

Letade lite och det verkar som att Logitech köpt in sig på den första versionen. Verkar ändå inte finnas åäö.

Logitech SE - - Keyboard Case for iPad 2

Dyrt..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-08-16 13:04

Smart, finns det något liknande redan idag?

Ursprungligen av Kidde:

Smart, finns det något liknande redan idag?

Inte vad jag vet, men det är väl bara att vänta och se, är ju inte många dagar kvar. Kommer dessutom att kunna beställas utanför USA. Jag funderar seriöst på att skaffa mig "stället" även fast jag inte har något direkt behov just idag.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-09-27 20:25

Apples trådlösa tangentbord har väl ingen på/av knapp så att man kan stänga den och sl å på när det behövs?

Ursprungligen av kels:

Apples trådlösa tangentbord har väl ingen på/av knapp så att man kan stänga den och sl å på när det behövs?

Jag har aldrig använt en sådan knapp om det nu finns. Varför behövs en sådan knapp om batteriet ändå räcker i flera veckor?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-28 10:39
Ursprungligen av iphonebutiken:

Jag har aldrig använt en sådan knapp om det nu finns. Varför behövs en sådan knapp om batteriet ändå räcker i flera veckor?

Lång semester utomlands...?

Ursprungligen av kels:

Apples trådlösa tangentbord har väl ingen på/av knapp så att man kan stänga den och sl å på när det behövs?

Har det visst det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-28 10:39

Knappen som används när man synkar, håll inne den några sekunder så slås tangentbordet av. Eller på om det redan är av.

Har det kommit några nya tangentbord för iPad med nordisk layout (åäö)?

Capdase har ett, likaså Adapt, Targus och (självklart) Apple

Jag har en sån här som jag skriver med nu faktiskt:
Logitech SE - - Tablet Keyboard for iPad

Jag är otroligt nöjd med den, funkar hur smidigt som helst, jag använder hellre min iPad nu än min Macbook, ett fysiskt tangentbord var det sista som jag saknade.

1
Bevaka tråden