Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med färger/grafikbuggar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå där!

Jag har precis införskaffat en iMac med Lion och är väldigt nöjd, men det är ett problem som jag har stött på.
Ibland så "slutar färgerna att fungera" men det är bara i Dashboard, dock och menyn som inte fungerar, vanliga program som safari fungerar.

Någon som vet vad man kan göra åt detta?

Dashboard

Är ingen expert, men det ser ut som grafikkortet inte mår bra.. jag skulle släpa datorn tilllbaka till butiken och be dem titta på det.

Ja, det där ser ut som ett hårdvarufel, och jag dristar mig att säga att det inte har med Lion alls att göra. Flyttar tråden till rätt underforum och justerar rubriken.

/Mod

Jag ber om ursäkt för fel val av underforum och tackar för svar, jag hoppades på att det var ett mjukvarufel då det säkert skulle vara enklare att fixa.

Det jobbiga är att datorn är köpt från apple store men jag får ringa supporten

Varför är det jobbigt att datorn är köpt från Apple Store? Du behöver ju inte skicka in den bara för det...

Behöver man inte? Det här är den första Macen som jag har problem med så jag antog att man var behövde skicka tillbaka den för att få den lagad.

Du lämnar in den hos en Apple servicepartner, vilken som finns närmast dig hittar du här: Apple - Resurssökning

jasså, det är så smidigt (vad annars, det är ju Apple).
Då får jag tacka för all hjälp

1
Bevaka tråden