Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låser sig efter återställning efter hårddiskbyte

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver akut hjälp då jag varit utan dator en vecka nu...

Jag har en iMac 24" som jag har uppgraderat från 500 gb till 1 TB pga diskfel i den gamla hårddisken. Jag körde i Lepardskivan, höll nere C och använde guiden för att återställa från min Time capsule som jag har allt backupat med time machine på.
Efter 52 timmar så har den nu lagt över allt men när den den skulle starta om så låste den sig med äpplet på skärmen Jag provade att starta om igen utan någon större lycka, samma sak igen. Jag startade med skivan i och höll inne C, när jag då tittar i skivverktyget så verkar det som om den har lagt in alla 450 gb som jag hade back up på. Jag kollade också skivan och den säger att det inte är något fel på den.

Vad ska jag göra? Är det mjukvarufel eller kan det vara hårdvara? Det kan väl inte vara fel hårddisk(fast då skulle det väl märkas tidigare)? Finns det något annat som jag kan titta på?

Tacksam för ALL hjälp!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-14 22:21

Vad har du för partionsmap på den? Kolla med Skivverktyg (finns i menyn när du har startat med skivan).
Har du inte partitionerat den innan du installerade MacOSX, är det nog något PCformat.... Bara att börja om igen

1
Bevaka tråden